Don´t Do It 2
Minulý článek vyvolal zajímavou diskusi do které jsem se chtěl také zapojit, ale nakonec vznikl další článek na podobné téma. Birdo v něm objasňuje svou kampaň, dočtete se o projetku amerického prodejního řetězce a vše končí závěrečnou polemikou se kterou můžete nebo nemusíte souhlasit. Je to na vás. . .
Předem musíme všem poděkovat za účast v diskusi kolem článku o konci jedné éry a beru zpět má slova, že jsme národ krátkých komentátorů a návštěvníků laciných diskusí. Diskuse která vznikla je bez pochyby vyjímečná a je studnicí různých názorů a myšlenek. Velmi si ceníme, že přispěvovatelé se vyhnuli hrubším výrazům a snažili se jít pod povrch problému. Z celé diskuse je jasné, že nelze říct přesně kdo má pravdu a kdo ne, neb kousek od ní má každý. Pravda se nedá určit z důvodu pomyslného úhlu pohledu a každý ji má jinak zažitou a jinak ji prožívá. Svůj názor jsem vyjádřil na konci minulého článku a proto bych se nyní raději držel faktů a polemiku si nechal na závěr.
Jeden komentář se zaobíral samotnou kampaní Don´t Do It a nedávno se na webu objevil dopis samotného Birda, který reagoval na článek popisující jeho kampaň. Z tohoto článku jsem čerpal a považuji tak za svou povinnost vás s jeho vysvětlením seznámit. Birdo sám říká:
„. . . že kamapaň Don´t Do It není zaměřená proti velkému byznysu a proti vydělání peněz. Chce upozornit na fakt, že velké firmy se chtějí přiživit na něčem co sami nevybudovali. Když bychom se měli vrátit do historie, tak skateshopy a další specializované krámy vznikli především proto, že prodávali věci které nikdo jiný prodávat nechtěl. Skateshopy vlastnili hlavně skateři, co vyrobili prkna a chtěli je někde dál prodat. A v oficiálních krámech měli smůlu, tam je nikdo nechtěl a těžká cesta skateboardingu začala. Skateshopy pomaličku nabývali na síle, začínali uspokojovat pomalu rostoucí poptávku a skateboardingový průmysl jim mohl dodávat své výrobky. Resp průmysl by je dodával komukoli kdo by měl zájem, ale nikdo jiný než real skateshops neměl zájem. Stejné to bylo v začátcích surfingu a snowboardingu. Po delší době tak vznikl jakýsi distribuční kanál, kterým proudili věci k odběratelům. Samozřejmě po těžké dřině výrobců a majitelů shopů. Ti byli a jsou povětšinou buď aktivní riders nebo alespoň někdy jezdili. Po vstupu velkých firem tak začínají o stylu a vývoji rozhodovat lidé, co nikdy nejezdili. Stejně je to ve fotbale, baseballu, basketbalu atd. Těžko se dá říct, že ve firmách které ovlivňují tyto sporty sedí v nejvyšších postech aktivní hráči nebo alespoň bývalí hráči. Nyní chtějí tyto společnosti vytřískat peníze na něčem co sami nevybudovali. Samozřejmě se nacházíme na poli volného obchodu, kde nic není zakázané, ale co je v sázce? Budoucnost všech real skateshopů a nejen to. Velké firmy mohou vyrobit ve spolupráci s kýmkoliv jakoukoliv obuv a co mohou chtít po skateshopech. Distribuci? Už nyní mají obrovské distribuční možnosti a svou obuv mohou dodat komukoliv kdekoliv na světě. Potřebují skateshopy kvůli puncu opravdovosti. Když jejich zboží proběhne skateshopy, budou se moct snáze dostat do povědomí lidí se svým skateboardingovým zbožím. Ale potom co? Budou mít skateshopy v hrsti a zároveň budou držet nůž na jejich krku. Začnou jim cpát věci které jsou běžné v jiných odvětvích. Časopisy o ničem, série bot týmového managera, upomínkové předměty a další zbytečnosti. Pak mohou vzít náš průmysl a vpravit jej do jejich distribuce. Část ve mně by se chtěla nechat unášet proudem, protože zde bude třeba ještě těžce bojovat. Ale ta druhá část chce ukázat světu co se ve skutečnosti skrývá za líbivými úmysly velkých firem. A já vím že to je to co musím učinit. Protože obětmi se stanou ti co se chovají pasivně. Jsem součástí celého průmyslu a cítím, že když někdo zevnitř nebude určovat směr kam se má vývoj ubírat, udělá to někdo z venku. A já nechci aby se tak stalo. Alespoň ne bez boje.“
Toliko Birdových slov a nepranýřujte mě za doslovný překlad, díky. Není k tomu myslím co dodávat, snad jen že jeho slova se hodí sto pro na Ameriku, ale nejsem si jistý našimi poměry. Popravdě ale, co mají tam může být za čas i u nás. Kromě vstupu velkých firem stojí také za zmínku i nejnovější marketingové akce velkých prodejních řetězců. Ono trefit se do vkusu mladých lidí může být někdy velkým oříškem a trendy u teenagerů se mohou měnit takřka ze dne na den. Je lepší, když si na první pohled začne mladá generace určovat směr sama. Ale jen na první pohled. Jako velmi „zajímavý“ se jeví projekt School Your Way americké společnosti Wal*Mart, což je takové větší Tesco. Dalo by se to přeložit jako Nacvič si svou cestu a ve skutečnosti je to soutěž, kde si sami můžete vybudovat svůj web a natočit video. Obojí se dá poslat na stránky Wal*Martu a dají se vyhrát věcné ceny. Pro inspiraci slouží čtyři videa čtyř rozdílých typů. Blbka co miluje svůj šatník, sportující výmaz, černá Britney a rádoby pohodář Luke. Luke jezdí na skateboardu jak drak, zabírá mu 78% života a udržuje jej ve formě. Těžko soudit jak je toto video blízké Lukově realitě, ale spíš se to jeví jako příprava budoucích zákazníků. Ve Státech je skateboarding běžnou prodejní veličinou a je jen otázkou času, kdy bude i u nás.
Undergound je fuč a ti co po něm prahnou si jej musí zachovat uvnitř v sobě. Přeji ať jim vůle drží tak dlouho co Birdovi, ale někde hluboko cítím, že to bude boj těžký a že nemá velkou šanci na úspěch. Ať chcete nebo ne, člověk je v podstatě konzumní tvor a síla peněz přebije jakýkoliv záchvěv svobody. I když to na první pohled tak nebude vypadat. Věřím v Birdovi předpovědi a myslím si, že to boj bude prohrán aniž bychom si všimli že se tak stane. Nové parky a nové projekty přehluší hlasy vzdoru a skateboarding se stane prachobyčejným byznysem. Nelíbí se vám to? Nemusí, ale nebude vám to nic platné, protože v jádru a ve většina takový jsme. Škvára je prostě škvára a k čemu je underground když nebude kde jezdit a hlavně kdo odmítne lukrativní nabídku za provozování jeho skateové závislosti? Já říkám, že takový člověk by byl blázen. Samozřejmě může odmítnout a jít dělat do kanclu nebo na poštu od osmi do pěti, ale stejně bude ve skrytu duše se závistí koukat na týpka co výzvu přijal. Paulů Rodriguezů bude přibývat a časem nám to přestane vadit. Nebude to teď, zítra nebo za týden, ale po čase nám přestanou vadit reklamní spoty se skatery a i když budeme ve svojí crew brumlat a remcat, tak to přijde a nic s tím dělat nebudeme. Já to nazývám vývoj a bez vývoje by skateboarding vyhynul stejně jako dinosauři. Nějaký Jurský Park, kde by bylo zavřeno třicet old boyů na které bychom se chodili dívat jako na Zoo, nikdy fungovat nebude a ti co budou lpět na starých časem si upořádají nějaké soukromé campy a časem se přizpůsobí nebo budou převálcováni těmi mladšími co budou mít zelenou.
Osobně tvrdím jednu věc, vývoj nezastavíte a než abyste se hádali se šamponem co bude chodit v Adiech, je lepší si v klidu zajezdit a mít to v srdci než na jazyku. Pruděnim do někoho ničeho nedocílíte a skateboarding byl a je právě o tom ježdění. Je také o svobodě a ke svobodě patří i možnost sám se rozhodnout. Jestli budu tím šamponkem s prknem v podpaždí, protože pak budu in, cool a bůhví co ještě. . . Nebo jestli budu jezdit jak magor, stanu se killerem a pak začnu přemýšlet které firmě souhlasně kývnu. Jestli budete chtít kázat underground, začnete se podobat té odvrácené straně Síly, která káže maximální konzum. Dle mého soudu není ani jedno správná cesta a řešení je někde uprostřed. Je třeba si ponechat zdravý rozum a rozhodnout se sám v čem a na čem se mi dobře jezdí. Nebuďme vymaštěnci co si kupují jen to co vidí že se kupuje a ponechme si svobodnou volbu rozhodování. Ale také ji dopřejme i těm druhým. Tolerance, respekt a heslo „Jezděte a nechte jezdit“.
Autor: Lang
Rubrika: Události
Komentáře 25
Patrik
03.12.2006 v 20:08:53
Candát
09.09.2006 v 21:50:15
A keci na závěr každej z NÁS může pomoct jednoduše nepodporujte firmy s kterejma nesouhlasíte jakkoli... když se vám nelíbí desky Blind protože maj děský obrázky nekupujte je a když nechcete triko Adidas tak si ho nekupujte a tak zamezíme tomu co se děje...
Candát
09.09.2006 v 21:39:45
Jo a etě Mates a Koláč mají absolutní pravdu a každej kluk co jezdí by měl mít podobnej nebo stejnej názor...ale nebudem si nic nemlouvat vy nevídáte v metru hochy voblečený v DC a Etnies který maj na batohu připnutej zbrusu novej sk8 a nijak sedřenej,jetej tací sou já takový vídám každej všední den a sk8 kterej má nosí zádech neni ta věc která ho baví která ho spojuje se super lidma to je jen modní doplněk protože holky tvrděj že My co jezdíme na sk8tu sme ti velký hoši tak proč by taky támhleten Pepa Koudelka nemohl bejt taky, sk8 ho bude stát 1500 a za to mu to stojí nee... to je ten problém kterej se globalizuje... a kterej nás nemine. Všechno je to moc složitý každej ať si dělá co chce a hlásí se k čemu chce ale tihle hoši nebudou to co my vždycky bude horizont kterej nás bude rozdělovat... a ten nikdo kdo to myslí špatně nepřekoná... Velikej potlesk všem ze sakte rocku protože tahle stránka je faktor kterej drží skateboarding tam kde je...
Candát
09.09.2006 v 21:19:27
No já si myslim, teda k tobě Anonime z 14.08.2006 v 19:58:01 vono sou tu dvě věci který si je podstatný uvědimit... Máme tu sk8tový značky který podle tebe vyráběj boty který ti nevydržej já sem na tom stejně ale nesouhlasim s tim cos psal o těch cenách přecejenom sk8tový značky sou kvalita když se srovná s Vietnamcema a ty si budeš možná za polovinu kupovat boty lepený někdy v Indycký džungli ale kvalita bude srovnatelná s těma od vietnamců... a když bedem uvažovat o koupi sk8tovejch bot od těhle značek přiznejme si že cena se od dobrejch bot moc neliší a když jo tak max o 500 a za tu cenu splašíš sk8tovou obuv a co vydrží dýl... já nejsem proti abys e tyhle firmy zapojily ale otázka je co budou dělat za boty... a jaká bude cena...
A
16.08.2006 v 21:52:09
http://img219.imageshack.us/img219/4408/seattle4myn7.th.jpg
host
14.08.2006 v 19:58:01
Mně by vyhovovalo, kdyby se větší firmy pustily do sk8boardingu, kvůli snížení cen. Mluví se o svobodě ve skateboardingu, ale může si jí normální člověk dopřát?? Skateboarding je finančně dost náročný, a abych si ho naplno užíval je pro mě nereálný, protože bych na to nikdy neměl peníze. Boty mi vydržej 3 týdny deska je v dobrym stavu týden,ale vydrží mi 3 až 4 týdny jen kvůli tomu že ji maximálně šetřim. Co je to za svobodu, když si nemůžu delat co chci? Nikdy nemůžu vyrazit s kamarádama na spot (nejradši máme schody) když chci, musím se přece vždycky snažit aby deska vydržela co nejdýl... Když nepociťuji svobodu vím vůbec o čem je skateboarding? Myslím, že hodně lidí kvůli tomu vlastně skateboarding - ten pravej, kdy si můžete fakt svobodně užívat doposud nepoznala........A mrzí mě, že je to zase a opět všechno kvůli pěnězům...
pheet
11.08.2006 v 13:13:11
ani sem to nedocetl,ale chci rici,ze ja uz moc nejezdim vlastne uz se jen tak projizdim a duvod proc sem prestal skejta cejtit nejni jen vekem a jinyma starostma nez sem mel driv,ale j eto hlavne kvuli lidem na nasi scene....cim vic bude frajeru co chtej bejt in tim vic bude skejt umirat......myslim,ze skejtbording je opravdu mrtvy a diky velkym firmam to s nami zustane porad,ale uz ne ve sve ciste podobe uz ne tak jako driv bez slov KDY KDE A JAK zaclo se stavet spousty parku apod,ale vetsinou ti nekdo rekne kde ten park muze byt z ceho se ma postavit a kdy se tam muze jezdit....a skejt je hlavne o ulicine o skejtparcich halach,ale o sedivejch spinavejch ulicich
lita
08.08.2006 v 01:23:34
debile, tvl, amen
debil
07.08.2006 v 14:26:33
když douvolíte souhlasím se všemi :-D
Jamie
06.08.2006 v 20:59:52
Vždycky se budu koukat na to jestli ta či ona věc vydrží ....Jestli se boty rozpadnou po tejdením ježdění nebo jestli něco vydrží to samý se skejt Hardwearem.Asi budu spíše tíhnout ke značkám jako fallen či zero ,ale pokud Nike nebo adidas bude dělat kvalitní výrobky nebudu s tím mít problém...
Antikomous
05.08.2006 v 22:48:01
Tak v první řadě respekt Langovi a všem lidem ze Skaterocku:) Nemyslim si, že by ses měl omlouvat za výrok:"Jsme národ krátkých komentátorů a návštěvníků laciných diskusí". Podle mě to sto-pro sedí... Ostatně, když už sem minule, při článku Don´t Do It 1, měl konečně možnost zapojit se do smysluplný diskuze svým, pravda, duchaplným přspěvkem, neudělal sem tak. A to jen proto, že se mi to zdálo (a teď to bude znít asi trochu namyšleně) jako házení perel sviním. Spíš bych ctěl poděkovat těm několika lidem, který se zapojili "pořádně" na těchhle stránkách. Holt nás, správných lidí, je pomálu:))))))))) Ale dost takovýmhle kecům, který píšu stejně jen proto, aby můj příspěvek byl delší:))) Ještě jednou říkám, respekt Skaterocku. Rozumný a tvořoví lidi svět skateboardingu potřebuje...
Samozřejmě neexistuje žádná oficiální pravda nebo "správný" názor na směr vývoje. Ať už skateboardingu nebo čehokoli jinýho. Podle mě 100%-ní underground existoval možná tak do vzniku několika prvních skateových firem. Masa tupých (a zvláště amerických) konzumentů holt dycky skateboarding ovlivňovala a hlavně ovlivňovat bude:(. A jak Lang bystře postřehnul, začíná to vždy pozvolna a nevině. Průkopníkem integrace komerce do sk8 undergroundu je ostatně bart Simpson:)))I když by si dost věcí chtěla skateová komunita držet dál od těla, nakonec podlehne... Černý vize skaterocku se asi naplní... Pak ale nastoupí odedávna relativní pravda a názor na undergroundový skateboarding se změní. Z dnešního pohledu by se mohlo zdát, že skateboarding zdegeneruje. Úplně stejně jako ostatní sporty... Z pohledu v budoucnosti ale asi bude všechno v pořádku... Na závěr bych chtěl říct, že Paul to docela podělal... Aspoň u mě si to posral. Takovej bezmozek, taková drtička na triky a zkrátka taková osobnost se upíše Mike... Tahle zpráva musela každým přemýšlejícím skejťákem otřást... Kdo k zamyšlení potřebuju tyhle sálodlouhý diskuze, patří (prozatím) k té temné, odvrácené straně síly:) To se Ti povedlo:) Do třetice a naposledy...respect!!! Už jen proto, že si tyhle mý debilní (a dlouhý)kecy někdo přečte:) I když s nima asi nebude souhlasit, vezme je aspoň na vědomí. A to je podstata seriózně vedených diskuzí na seriózní téémata...
Tak pa....a fuck off commies!!!
solc>mates
04.08.2006 v 04:16:43
hele kamos, myslim, ze nezmenis to jakym smerem se skejt vyvyji, vsechno se postupem casu meni, v americe byl skejt driv taky nejvetsi underground, ale ted je uz je to uplne jinde....nejde tomu zabranit
mates
03.08.2006 v 19:51:02
TO KOLAC:
no hele sice je to sport jako fotbal, ALE co treba me bavi jenom koukat na skejtu tak to rozhodne nejsou zavody atd...a mozna sem v tom trochu sk8 uchyl, ale zalezi mi na stylu a jakou ten clovek ma jakoby řeč skejtu....nevim jestli vetsina lidi kouka na to jestli je nekdo na prvnim nebo druhym miste v ČSP ale proste na skejt se neda koukat stejne...hlavne ten kdo jezdi to necejti stejne jako treba fotbalista. musime vyhrat nebo neco takovyho...to je totiz to co si ja na skejtu uzivam...SVOBODA...muzes delat co chces a kdyz nechces tak nemusis nic....takze je to jezdeni ciste jenom tvuj produkt...a hlavne tvoje jezdeni je odraz toho jaky jses clovek prave kvuli tomuhle...
pak dalsi me tady udivilo, ze skejt se takle transformuje a lidi se s tim proste smiri...kdyby kurva byli takovyhle vsichni tak tady jsou JESTE komouši(samozrejme to berte s rezervou)...mozna nakonec budu posledni co tady bude bojovat ale rozhodne se s tim nesmirim...i kdybych mel byt underground jen ja tak tady stejne bude...
Janek
03.08.2006 v 16:26:44
A ještě jsem chtěl dodat, že když jsem byl na největších undergroundovejch závodech v čechách Summer camp Prachatice, tak tam se nehrálo na to co máš za hadry ani jestli nosíš nike botky(a těch,kdo je tam měli a jezdili bylo moc), ale o tý atmosféře a kamarádství, který skejt přináší.Nepotkals tam šampona ani hopera,kterej by neměl se skejtem nic společnýho, a nedělal machry.Atmosféra skejtu je na tom to nejlepší, a nezáleží na tom jak vypadáš jestli jsi bílej nebo barevnej, jestli máš tu a tu značku, ale o kamarádství a samozdřejmě pocitu z jízdy.A to jestli se týpek z Consolidated snaží potopit tak vobrovský firmy, který mu konkurují, tím , že nás do jeho problému zatahuje, tak k nám právoplatnejm skejťákum bohužel už nepatří.Nejsme přeci byznysmeni, tak na to kašlete a jděte radši jezdit...Pic a zajeďte někdy do Písku na štrýt...
Janek
03.08.2006 v 16:05:23
Já osobně si myslim,že dříve to bylo víc uvolněný, lidi jezdili proto,že chtěli jezdit a ne se předvádět s prknem v ruce a lidí,který měli skejt botky a hadry bylo málo.Osobně se mi ta doba líbila víc.Nepotkal jsi šamponka v adiech nebo DCčkách, jednak proto,že ty botky byly minimálně o dvacet procen dražší než teď, ale taky proto,že ten kdo měl skejt hadry a prkno,ten patřil do nějaký skupiny lidí,kteří si tu jízdu nějak tak víceméně užívali kašlali na firmy typu nike.Dříve každej nadával,že se skateboarding neprezentuje jako opravdovej sport a když je to tady a s tím i úžesná konkurence, jako třeba ve fotbale, tak se nadává stejně.Můj názor je tento, je dobře, že firmy jako nike a adidas částečně přeorientovali svoje zaměření a jsem si jist, že takto prestyžní firmy mají co se týče nových technologií do budoucna co nabýdnout.Osobně se mi kolekce od nike líbí čím dál tím víc(a to nejsem zaměřenej na šampon ani na hipec, ale právoplatnej oldskool a punk)a to už jen proto, že v těchto botách nechodí každej, koho potkáš.A uvědomte si jednu důležitou věc,která se týká nás obyčejných smrtelníků, kteří většinou žádného sponzora mít nikdy nebudou, a tím jest větší konkurence na trhu a ceny rapidně sníženy, a to je to co se mi na tom všem líbí, tudíš dostupnost kvality...
tykev
03.08.2006 v 11:41:19
Taky mě štve když neěkdo jde na ulici potká hopera s vytahanejma gatěma flexou do zadu a rkne hele SKEJŤÁK tyhle lidi si myslií kdoví co a jsou daleko od pravdy by mě zajímalo zo by rekli treba Corey Duffelovy boulalovi atd sorry ze castecne odbočuju od tématu.
Menda
03.08.2006 v 11:28:33
Myslim si, že třeba punkovej skater si stejně radši koupí ty svý značky jo třeba fallen, vans, emerica, baker atd. Ale když mu nike postaví ve městě skatepar, tak naštvanej nebude!! A když k němu příjdou od nike, že by ho jako htěli do týmu, tak si řekne, že to není pro něj to pravý ořechový, ale pak dojde na to, že si každý dva měsíce nebude muset kupovat nový botky za dvojku a to jeho punkový srdce trochu povolí!! U nás si nike zatím získali oblibu spíš u hoperů, ale časem se to možná změní!! A dokud v kenvelu, new yorkru apodobnejch obchodech nebudou sekce pro skatery tak mě to moc štvát nebude!!!!! A k těm skateshopům. Myslim si, že každej je radši, když je tam někdo kdo tomu rozumí stejně jako někde v elektru!! Nesnášim, když příjdu do shopu a je tam pěkná holčina, pohled je na ní sice pěknej, ale vo skatu neví lautr nic a to mě dokáže vytočit!! Nevim jak by začínajcímu skaterovi vysvětlovala, co co je a proč jsou lepší užší desky než širší!!! Začínam šestej rok na skejtu a během těch pár let se to krutě změnilo a měnit se budu, s tím asi nikdo z nás nic neudělá!!! Hold se stím musíme naučit žít!!!!!!!!!!!!
Pinin
03.08.2006 v 09:50:09
J nevim, ale já když se nad tím zamyslim tak kolem sebe nejakou tu extremni popularizaci skejtu nevidim...Nebo neco co by me tak strasne vadilo.. Kdyz vidim kluka v Nikeach,nebo Adidaskach tak je mi to sumak kdyz vidim ze se na tom skejtu snazi a ze je z toho zpocenej... Kdyz ale pak vidim typky v bilejch hadrech s novym skejtem a za tejden je vidim znova a ten skejt neni snad ani jednou skrabnutej tak uz to o necem vypovida... Zaclo se myslet ze kdo jezdi na skejtu je "cool" ale nikdy ten clovek nebude skejtak dokud na tom skejtu nebude jezdit a zajimat se o to jako o celek.. Muzu rict ze minimalne polovina myho zivota je skateboarding. Vstanu,koukam na videa,ctu casaky,sjizdim vsechny mozny i nemozny stranky a smeju se diskusim co se na nich vedou ( samozrejme krome diskusi na skaterocku,ale schvalne,zkuste si precist diskusi na serveru jednoho nejmenovaneho skatemagazinu ) a samozrejme porad skejtuju. KAm jsem se tim ale chtel dostat,jo, proste je mi to jedno kdo vsechno na tom skejtu jezdi protoze kdyz je to jenom nosic tak podrazi sam sebe a dokud neco nepredvede tak ten respect mit nebude... Firmy se do toho pokladaj a berou si ty kluky do tymu, ale berou si je tam protoze fakt neco umej... Vybuduj se do urcity miry sam a pak budes mit treba stesti a zacne te budovat i nejaka firma ktera ti umozni takovej progress,ze nebudes vedet a skateboarding je o necem jinym kdyz muzes delat vsechnoi beze strachu ze zlomis a uronis... Nevim jestli jsem prispel do diskuse ale to je muj nazor..Peez on middle east.
Koláč
03.08.2006 v 09:17:35
to mates: Souhlasím s tebou v hodně věcech. Akorát že říkáš, že skate se nedá přirovnat třeba k fotbalu. Teď máš sice pravdu, ale představ si, před sto lety, když si pár kluků začla kopat na ulici, tak taky nikdo netušil že se z toho stane tak masová záležitost a jak vypadá fotbal teď.. A přijde mi, že za pár let se to samý stane i se skateboardingem. Víš co, nikdo ti neodmítne miliónovou profi smlouvu..
mara
03.08.2006 v 09:10:25
vetření se do vkusu mladých ze strany WalMartu je zde ukázáno opravdu moc hezky,chtělo se mi zvracet:).Já bych měl jeden příklad ze strany Nike-Snažili se zlegitimizovat své jméno v očích skaterů tím,že na plakáty své east-coast tour po státech použili/bez dovolení/ obal desky od Minor Threat,jedné z nej anti-korporativních kapel vůbec-a pochopitelně i velmi respeltované z pohledu skate -kultury.Dopadlo to tak,že kapela si to nenechala líbit a skrz jejich vydavatelství Dischord Record je zažalovali.Nike se museli omluvit.a co si myslíte že kromě jiného v omluvě stálo?"Všichni naši zaměstnanci jsou fanoušky Dischord s Minor Threat".To musí být z jejich strany velmi schizofrenní,když svým konáním nabourávají princip,na kterém stojí toto nezávislé vydavatelství a názory kapely...lies for money
solc
03.08.2006 v 01:09:38
clanek hustej, fakt jo....rek bych ale, ze neni spatny ze lidi, ktery nikdy nejezdili tak se snazej vest obchod s timhle sortimentem, je to sortiment jako kazdej jinej, nevidim v tom zadnej problem....kdyz umej obchodovat a znaj pravidla veskeryho byznysu tak nevidim duvod pro by nemohli...
mates
03.08.2006 v 00:17:17
Dobre TY...minule jsem psal o tom undergroundu po 5ti 12kach takze sem byl trochu vychylenej a trochu sem to preandrgraundoval...kazdopadne abych to napravil :
Podle me jsou dve casti skateboardingu jeden nakupovani, shaneni komponent pro skejt a pak samotny jezdeni. Samozrejme oboje se navzajem alespon trochu ovlivnuje. Kdyz vezmu bussiness cast, tak samozrejme cim vic se bude prodavat, tak tim min ty veci budou stat. Ale dost lidi dojde, nebo uz doslo, k nazoru, ze neni za potrebi mit na vyber ze 100 znacek 100000 tricek za par korun, ale ze jde predevsim o celkovou kvalitu vyrobku. No a aby byl vyrobek dotazeny do konce, tak je potreba hodne veci. A urcite se to neobejde bez slova skatera. Masový skejt bude ale pro koho?! Pro ty co nejezdej, nebo pro ty co prkna jenom nosej?! myslim si, ze mne verejna transformace sk8 do nejake zrudy, zas tak neovlivni(nenasere). Jestli kolem me budou chodit lidi ve sk8 hadrech, ktery budou vypadat jak mrdka, tak me to nebude srat, kdyz to budou znacky bez skejtovy tvare(vzhledu). A o to vic me potesi A-TEAM mikina z devadesatejch. Ja si myslim ze ty prave skateri se zase oddeli od masy a zpet vznikne underground. protoze opravdovy skateri se budou znovu lisit od ostatnich natolik ze budou zase za póvl, flakaci, atd...
Myslim si ze srovnani s ostatnimi sporty neni uplne spravne. u vetsiny jmenovanych sportu jde o vysledky, ale u skejtu tomu tak neni. samozrejme jsou zavody, kde to tak je, ale kdyz to pro vas nekdo ZABIJE, tak si nemyslim ze je to na zavodech. Proste to neni ono.
No a kdyz teda vezmu samotny jezdeni. Kdyz si stoupnu na skejta a zacnu se vozit, tak to posledni co me ovlivnuje je NIKE apod...vize jako ze budou kempy na trenink atd. mi prijdou realne, ALE jestli ja budu chtit jezdit tak jeste par let tady budou podobny ulice, podobny schody, atd. takze se nebojim ze by mi do tohodle nak firmy a nebo kdokoliv jinej (krome policie, protoze jestli ten debilni Paroubek se toho zase nakym zpusobem chyti, tak je konec se svim, i se sk8;) )
PROSTE A JEDNODUSE PRO ME BUDE POJEZD NA SK8 VZDY UNDERGROUND A TO CO SE BUDE DIT KOLEM SK8 ME ZASE TAK NEDRTI....MIMO TO SE BUDU SNAZIT ZREALIZOVAT MOJI FILOSOFII U KLUKU Z REPRESENTU. BUDU BOJOVAT ZA VSECHNY REAL SKATERY. MOZNA POVEDU PREDEM PROHRANOU BITVU ALE ASPON TO ZKUSIM.
doufam ze to ma aspon trochu hlavu a patu. a ze si to nekdo precte. je to jenom tok myslenek, nema to mit zadnou rozumnou formu tak sorry. nikdy sem neumel slohy;)
peace
maniak
03.08.2006 v 00:01:49
je to skoda a ztrati to aspon z casti svoje big kouzlo .. skoda :(
Koláč
02.08.2006 v 22:58:40
v první řadě velkej respect skaterocku.. tohle je fakt jeden z nejlepších článků co jsem kdy četl. A jinak.. co se na to dá říct.. Vemte si, že fotbal nebo basket taky nebyl ze začátku tak rozšířenej a taky se musel nějak vyvinout.. a já mam obavu, že to samý se teď děje se skateboadringem.. Za pár let budou všude skateplazy, takže se na ňákej street člověk ani nedostane. Firmy začnou pořádat tréninky třikrát tejdně od pěti do sedmi pro malý děti a díky čau.. Jsem rád, že jsem ještě zažil to období, kdy byl skateboarding vyloženě o pohodě, vycházelo jedno skate video ročně a každej to bral jako srandu.. Za pár let tomu tak už nebude..
Detail
02.08.2006 v 22:08:16
Souhlasím s tvým názorem, není co dodat, dobře odvedená práce.
