Help for Uganda!
Sbírka na pomoc Ugandě byla ukončena v článku najdete seznam dárců. Všem díky. Dále zde najdete i informace o skateboardingu Ugandě.
Help For Uganda!
K datumu 2.6. jsme ukončili finanční sbírku Help for Uganda a vybrané peníze poputují přes půl zeměkoule do Ugandy. Věříme, že jsme tak alespoň nějakou měrou přispěli pro dobro věci. Zde uvádíme seznam všech darů a dárců:
Barbora Berdychová 500,- (HELP 4 UGANDA. DIK)
Zbyněk Dufka 250,-
Jaroslav Kučera 500,- (Aspoň nějaká kapka)
Honza Lang 500,- (Když můžu, pomůžu)
Ondřej „Hank“ Trávníček 500,- (Good luck and happy skateboarding!)
Honza „Pinin“ Zima 500,- (Take It Easy!)
us.ma 2000,-
Marek Litínský 500,- (Kanalizace jsou všude!)
Štěpán Bícha 500,- (Na dobrou věc)
Link na sbírku najdete zde.
Veškeré finanční částky budou putovat na tento účet:
Branch Barclays Bank of Uganda Ltd, Kampala
Account Name: The Uganda Skateboard Union.
Account Number:168183
Vše začalo na předměstí Kampaly, hlavního města Ugandy ve Východní Africe. Úplně přesně ve vesnici Kitintale. Zde žije 25-tiletý Jack Mubira se svojí rodinou. Jack původně jezdil jen na bruslích na prakovišti místního stadionu Nambole, kde je jediný vhodný povrch v širokém okolí. Pak ještě nějaké místní silnice, ale ty za moc nestojí.
V roce 2005 potkal studenta z Jižní Afriky, Shaela Swarta, který mu ukázal, co skateboarding vlastně je. Oba se velmi brzy spřátelili a upnuli se k myšlence o postavení mini rampy v Kitintale. Jack tvrdě pracoval, aby našetřil peníze, Shael dostal něco málo od svých rodičů a mohli začít se stavbou.
Na konci roku 2005 se zadařilo. Shael odjel zpět do Jižní Afriky a Jack se rozhodl, že bude děti učit jezdit na skateboardu, na jediném co měl. Od Shaela.
Musíte vědět, co znamená žít v Ugandě. Škola není zadarmo a obvykle si ji rodiče nemohou dovolit. Spousta dětí tak nemůže chodit do školy a někteří jsou sirotci, především kvůli AIDS. Velmi snadno tak začnou vést líný a nebezpečný život. Tak proč jich pár nevzít a nepokusit se je rozveselit něčím, jako je skateboarding?
Jack to tak dělal až do chvíle, než potkal Briana Lye, kanadského skatera, který byl v Ugandě v humanitární misi. Když viděl Jackovu minirampu, nemohl věřit svým očím. Brian se setkal s nadšením dětí pro skateboarding a podpořil Jacka ve výstavbě většího skateparku, kam by se vešlo víc dětí.
Díky této pomoci a velké motivaci, začal Jack v roce 2007 stavět skatepark. Měl před sebou spoustu problémů, ale cítil, že takový skatepark by mohl přinést mnoho pozitivního všem dětem v komunitě Kitintaly, a po pár týdnech dokázal postavit první skatepark ve Východní Africe. Ve skateparku se nachází funbox, bank, radius s kopingy a dá se v něm v klidu zajezdit. I místo bylo vybráno dobře. Přímo mezi banánovníky, cukrovou třtinou, na dohled od místa, kde se potkávají rodiče dětí, aby mohli pokecat nebo uspořádat party.
Na počátku byl Jack odkázán na skateboardy, které s dětmi sám vyrobil. Ale od chvíle, kdy dodělal skatepark, začalo se mu dostávat i podpory zvenčí a on tak mohl do projektu zapojit více dětí.
Nyní je Brian zpět v Kanadě a Uganda Skateboard Union je oficiálně zaregistrována s členskou základnou čítající zhruba 50 členů. Z drtivé části se jedná o děti, které díky skateboardu mohou alespoň na chvíli zapomenout na všední starosti. Jack je jako jejich druhý otec, snaží se je léčit, když jsou zranění, vyučuje je o AIDS a malárii a snaží se je vést ke kladnému přístupu k životu.
Fotograf Sylvain Cabannes sám dodává, že pokaždé, když se účastnil nějaké session ve skateparku, vždy potkal jen smích, radost a vzájemnou solidaritou.
Jack se pomalu, ale jistě, stává velmi slavnou osobou, kdy za ním v průběhu času přijelo přes 30 hostů ze zahraničí. Od někoho dostal i notebook a může tak být ve spojení se světem. I když jen tehdy, když jde proud, a připojení k netu je velmi pomalé.
Jack by chtěl postavit další skatepark, ale má stejný problém jako u nás. Nemá peníze. Něco mu slíbil místní šéf sportovního výboru, ale znáte to. Jack tak potřebuje jakoukoliv podporu pro svůj projekt a čehokoliv by si velmi vážil. I zaslaného emailu. Nebo v případě cesty se máte stavit, zajezdit si a budete srdečně vítáni!
Odkazy:
www.ugandaskateboardunion.org
Sylvain Cabannes - fotografie
Kontakty:
*Jack Mubiru, Uganda:
skateboarduganda@yahoo.com
*Brian Lye, Kanada:
burainrai@hotmail.com
*Sylvain Cabannes, Francie:
sylvaincabannes@hotmail.com
Jestliže
chcete získat další informace o projektu, či informace o možnosti
podpory, posílejte emaily Brianovi a Sylvainovi. Jack má internet hodně
sporadicky a v takovém případě není příval emailů příliš žádoucí.
Další fotografie najdete ve freemagazine photoissue #67, které vychází 8.4.
Autor: Lang
Rubrika: Události
Komentáře 143
nela
19.06.2010 v 12:03:25
to je dobre ze jim muzeme pomoct je mi jich litoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Kamil Vondracek
10.12.2009 v 17:56:05
Stravil jsem v lete tri mesice v Dar Es Salaamu v Tanzanii.
Je tam spousta deti co hlad rozhodne nemaj a chodi se divat na placky po kterych se prohani na skejtu a bruslich dalsi kluci co meli to stesti a sehnali si nejakej ten jetej cinskej kram co se dostal nahodou lodi do pristavu. Z brusli o dvouch koleckach jim koukaj prsty protoze jsou o tri cisla mensi, o pojizdnosti lozisek ani nemluve.
Proto jsem se rozhod ze nejlepsi bude udelat takovou ,,recyklacni,, sbirku skateboardu, brusli a vseho co by tem stovkam deti umoznilo si taky zajezdit. Tak kouknete na FACEBOOK: SKATEBOARDING IN AFRICA
host
12.10.2009 v 19:01:13
jste vsichni picusove
host
01.10.2009 v 17:09:43
lojza z města
11.06.2009 v 11:43:24
ježíši kriste na nebi, ty jsi ale magor, že to není možný. co brečíš, tak si něco postav ty lenochu. nebo se přestěhuj, když tě to do píče tak sere. přečti si ten článek, podívej se na video a pak se tady třeba vyblej.
to HANK
11.06.2009 v 10:09:54
Tobě se to mluví,ani už skoro nejezdíš a máte aspon nějakej park!POCHOP že tady u mě jezdí tak 40 lidí,ale nemaj se kde zlepšovat...lidi co chtěj jezdit prostě nemůžou získat dobrej progress ve špatnejch podmínkách.Pochybuju že nějakej negr v ugandě vůbec chce jezdit a rozbíjet se na nějakých rejlech...Chápu,že někdy musí začít,ale připadne mi,že doživotní ticket na žrádlo od Mc Donalda by jím pomohla víc.Prostě místo toho abyste dávali skateparky na místa jako je uganda by se mohla vyřešit debilita mysticu,apod.Četl sem zprávu od kluka v Bochově(je tam ted zbrusu novej skatepark),že nemá s kým jezdit a jezdí tam sám!KURVA TOHLE MĚ UŽ DOPÍČE SERE!Proč bych měl dávat někomu keše na něco,co sám potřebuju víc než oni a sám to víc ocením...Vsadím se,že v tom jejich parku kempujou nějací teroristi a nikdo tam nejezdí...ovšem pokud jim za to nedaj keše když natáčí...PCH to nejlíp vystihl,ovšem všichni co na něho naráží sou beztak pražáčci,nebo ti co právě začínaj a vystačí si s Flatem.Jo,ted se do mě pusťte,ale já si za tím stojím.
lita
08.06.2009 v 17:06:10
ne ne kamo, to jsme urcite nepsal ja. ja se vzdy podepisu svym jmenem a k tomu aby si vypadal jak trotl nepotrebujes moji pomoc.
MatesK
08.06.2009 v 16:04:38
Jsem rád, že jsme dokončili diskuzi v míru a respektu. Tak by to mělo být dle mého názoru vždycky. Díky a držme se hesla: Hlavní je se neposrat:D čaóóó v dalších diskuzích...
Kal
08.06.2009 v 11:24:30
MatesK:Dobrej názor,ale jednoduše to vnímám tak jak sem napsal a nikdo to asi nezmění.Pro mě je to vrtoch a ať je to jakkoli krásná myšlenka,spíš budu podporovat lidi okolo sebe.Ne,že bych to dělal,peníze nemám.Každopádně sem rád,že aspoň někdo dokáže přijmout můj nesouhlas.Včera sem se strašně ožral,takže sem to napsal dost rozevlátě,ale co sem chtěl říct je z toho pochopitelný.Další příspěvek sem samozřejmě nepsal já,žíťa se asi zas chtěl pobavit.No nic,sejdem se u další diskuze.
MatesK
08.06.2009 v 10:28:45
Kal:
Jsem rád, že jsme se dostali na rovinu normální diskuze. Už asi trochu chápu, že ti vadí ta "hrdinská" prezentace projektu. Ano, asi to není tak velký čin, aby to mělo takový vzhled. Ale na druhou stranu si uvědom, že skejt komunita v tomdle směru nedělá skoro nic a tak tahle akce je hodně vidět díky tomu. Myslím, že to bereš zbytečně "za slovo".
Každopádně to hlavní v čem se neshodujem je, že ty se na to koukáš systémově a já/pár dalších osobně. Tobě se ta věc nelíbí z globálu a mě se libí právě tím, že je směřovaná určitým lidem. Protože jak už si sám řekl, nemůžeš pomoct Africe, ale chlape můžeš pomoct těm pár klukům, aby dělali to, co ty můžeš dělat každej den. To je jako dáš kámošovi skejta, když nemá na čem jezdit. Taky mu neřekneš, že na skejtování nemá peníze ať jde hrát něco levnějšího. Zkus se vžít do jejich situace: Jééé to je hustý jak jezděj na tom prkýnku. To zkusim. A jééé mě to baví(Nebo ty konkrétně jsi začal nějak jinak?). Chci skejtovat pořád. Dokud to pujde....Ale bohužel vláda mi ze země udělala sračku. Tak já budu ten chudej podviživenej nemocnej černoušek jako všichni...
Vezmu to třeba ze svýho pohledu. Vždycky jsem chtěl mít rychlý černý auto na chromovejch kolech. Bohužel jsem člověk kterej v penězích vidí jenom papírky s číslama. Tudíž nikdy nebudu mít ten kariérovej tah. Díky tomu jsem nikdy neměl a ani mít nebudu moc peněz. Ale prostě když člověk něco chce tak za tím musí jít. Seru na vládu, seru na situace, v kterých se stát nebo společnost nachází. Žiju svůj život a snažím se lidi svojí existencí neomezovat. Jsem svýho osudu strůjce. Koupil jsem si za půjčený peníze(můžeš to brát jako podporu podobnou tomu o čem se bavíme) velký černý auto se 130kW 3 litrovím motorem, svýma rukama na tom autě dělám 95% údržby/oprav přesto, že jsem samouk. Ale prostě si jdu za svym. Teď trávím už dva týdny v garáži - práce celej den a pak do noci v garáži - a leštím kola do chromového lesku. Chápeš co ti chci říct?
Přiznávám, že tudle akci nemůžu podpořit finančně, protože vícemenéně cpu všechno do auta, a jsem rád, že mi zbýva na jídlo a poplatky na přežití. Ale absolutně podporuju myšlenku podporovat někoho, kdo si postaví sám skejpark z ničeho. Kdo jde za tim svym s obrovskym nasazenim.
To že tady v čechách to neni nijak slavný je škoda, ale právě proto, že tady lidi maj na výběr a kdyby dělali maximum jako ty kluci v Africe, tak by měli taky kde skejtovat. Takže já si víc cenim lidi co si ten skejpark postavili a jdou za svym. Jestli tady je někdo línej a stěžuje si že nemá kde skejtovat?!?! Promiň, ale to dle mého nazoru nejde srovnávat. Až tady bude někdo kdo viditelně bude dělat co umí a ke mě příjde dotaz jestli to nepodpořím tak samozřejmě, ale bohužel o nikom tady v ČR nevim, tak neni co podporovat.
Kal
08.06.2009 v 10:02:11
....jsem totální pako, když to teď po sobě čtu, moc se omlouvám, je mi to fakt moc líto, moc jsem se dnes opil, jsem úplně mimo. kluci nezlobte se na mě, fakt sorry. miluju kluky a hlavně černoušky, fakt, věřte ni to.
Kal
07.06.2009 v 23:52:06
MatesK:
Hele,na Líťu se radši neodvolávej.Je to debil,ačkoli má stejnej názor jako ty.Já bych jen reagoval na tu rozmanitost:S topuhle akcí prostě nesouhlasim,jakkoli doborčině se prezentuje.Do toho netahej ždáný chápání,sem si vědom toho jak dobročonně si u toho každej připadá,ačkoli moje příspěvky působěj velmi nesouhlasně.Bíš,co se týče tý rozmanitolsti,tak v tom sem právě velkej pragmatik.Jak říkáš-černoch si řžekně-chc skejtovat,ne hrát fotbal.Jenže právě proto,že žije v takovejch nuznejch podmínkách,mi od něj příde takový prohlášení vyloženě pokrytecký.Skejt je sport,kterej všichni milujem nadevše a vidíme v něm výhody nad jinejma.Příkladem za všechny je třeba samostatnost,žádý buzerování,tim pádem pohoda sportu a žádnej stres.Tak to vnímám já,jenže mám zato,že je to díky tomu,že řiju v ce státě kde mám na výběr,můžu si kurva vybírat a generalizovat a můžu si dovolit děllat jakejkoliv sport chci.Uvědomuju si,jak je tohle vnímání oproti mě a afričanovi jiný.Myslim si,že sport celkově ať je jekejkoliv lidi spojuje.Proto podpořim spíš Ugadskej fotbal než dražší skejt.Baví mě se hádat(polemizovat) a proto kdykoli řeknu,že skejtování v Ugandě mi příde nepraktický a nepodpořim ho.Je to prostý sociální myšlení,nic geniálního.Ľíťa se ze mě snaží udělat rasisitickýho blbce tm že to subjekivizuje a tobě to připadá nad věcí,mě spíš blbý.No,tvoji myšlenku sem pochopil,ale zásadně s ní nesouhlasim a podobnou fádnost nepodpořim.Máš pravdu,měco podobnýho nepodpořim(což nemá co dělat s mojí ani tvojí inteligencí),jelikož mi to příde jak zrnko v poušti.Respektive-co mě od začátk sere na týhle akci je,že se snažiprezentovst jako něco hrozně dobročinnýho,přitom pomůžeš maximálně pěti lidem čimž velkej nápis na skaterocku !Help for !Uganda!" nabývá na absurditě.Je běžný,že v podobnejch agitacích tě většina ušlape,když nesouhlasíš."Ostrej" nesouhlas je vždy opovrženíhodnej...
MatesK
05.06.2009 v 10:43:48
To lita: Big up hodne jsem se zasmal pri tvych prispevcich. Dokazes napsat to pri cem ja uz zuřim a killim klavesnici:)
To kal: Prosím, prozraď mi svoje jméno. Ať vím s jakýmto neskonalým mudrcem mám tu čest. Je do cela vtipny, že nechápeš, že racionalita lidí, kteří ti odepisují jako daleko větší než tvá. Ty na to hlavu máš abys to pochopil, co se ti lidí snaží vysvětlit. Bohužel hlavně pro nás, ty pochopit nechceš a ani se o to nepokusíš.
Víš já třeba mám hodně málo peněz, ale skejtovat budu i kdybych byl bezdomovec. Já nechci hrát fotbal, já chci skejtovat. A když čerňoch řekne: já chci skejtovat - tak nechce hrát fotbal, chce skejtovat. Proč to nechceš pochopit a schválně tady konfrontuješ nečím, co tady uzná jenom dalších pár závistivců a samozvaných moudrých? Kdyby si dokázal pochopit, že krása světa je v rozmanitosti a né v dokonalosti, tak se ti hodně otevřou oči. Tvoje hledání nejlepšího řešení je lichý, protože to řešení mají hledat a hledají lidi, kterých se to týká. A taky ty lidi, kterých se to týká, znaj situaci nejlépe, narozdíl od tebe. Ty už jenom slepě bojuješ s věcma jako je statistika, principy, výhodnost.
Počítám s tím, že po tomhle příspěvku se nic nezmění, ale kdyby stálo to za pokus. Je škoda, že "nejspíš alespoň průměrně inteligentní" člověk jako ty, má vnitřní problémy, s kterými se neumí vypořádat a díky tomu se snaží rozhodovat o ostatních. Mohl by jsi využít svého poteciálu na daleko přínosnější věci, než je kritizování pomoci lidem, o kterých "víš" všechno a přitom nic.
PS: to si opravdu uvnitř myslíš, že ty všichni co ti odpovídají, to dělají proto, že je to baví? Snažili jsme se, ale prostě když to nejde tak to nejde. Vytahuji BÍLOU VLAJKU!
Kal
05.06.2009 v 07:10:20
:-DTohle impotentní okecávání už je docela k smíchu.
lita
04.06.2009 v 23:34:45
ja jsem tak strasne rad, ze tu s nama jeste chvili pokecas. myslim to uprimne. dale musim rict, ze me mrzi jakekoliv nedorozumeni z drivejska, jelikoz jsem to trosku prehnal s tim nadavanim a nepoznal jsem hned, ze na tebe nemam, teda hlavne co se argumentu tyce. mel jsem to pochopit uz driv, ze na tvoje argumenty neexistuje rozumna odpoved a ze to prece neda rozum, posilat nekam penize. fakt me to mrzi a uz to nikdy neudelam, hlavne protoze jsme si precetl tvoje argumenty a ty vole, jak jsem to jen mohl nevidet, jsem debil. prosim, nebud na me hruby v tvoji odpovedi, ja jsem si totiz dal obzvlast pozor, abych nadavkou adresoval jenom moji velmi hloupou osobu a urcite ne tebe, coz si uz nikdy nedovolim. fakt se omlouvam a pridavam se na tvoji stranu, jo?
takze nikdo nikam nic posilat nebude, zmrdi jedni zasrani. stejne tam vsichni pochcipaj na AIDS (pisu to spravne, Kale? tedka nevim jestli se to vzdycky musi psat velkymi pismeny, ale Ty to tak pises, takze asi ano, ja teda nevim, ale ty urcite jo). jo a taky tam je valka a to uplne vsude, teda hned vedle AIDS, takze jste uplne na hlavu nekomu tam pomahat. proc jim radeji neposlete rohliky? nebo kopacak? nebo granaty at brzo vychcipaj? nebudte hlupaci a hlavne nikomu nepomahejte. proc radeji nepomuzete nekomu v Cechach. nejlepe samozrejme nejakym cechum a urcite ne nejakym cizakum pricmoudlym, protoze ti vas tak akorat prepadnou a zbijou a potom budete brecet a budete nasrani a budete se citit bezmocni a frustrovani, ale to neznamena, ze by jste museli zahorknout a stati se rasistou. ja a muj kamos Kal nejsme nackove, my jenom nesnasime cikany a to je pry normalni a vubec. takze jeste jednou pro vsechny debily:jste debili a ja a Kal to tady budeme psat tak dlouho, dokud to vsichni nepochopi a nelehnou si na zada.
tak a ted ty Kale, nandej jim to at uz to KONECNE pochopi.
Kal
04.06.2009 v 22:53:51
jojo,to je pořád stejná písnička.Já budu víceméně odepisovat na všechny reakce mířený na mě.Seš buď úplně blbej nebo to naschvál překrucuješ-co se tče těch sportů,nemám je rád,ale pro Uganďany by to bylo výhodnější.Sám to víš a očividně to nehodláš světu přiznat.Co se týče cikánů,nikdy sem spory nevyhledával,vždy přišly samy.Teď abych se nedočkal jen osobních útoků-tohle je u cikánů bohužel normální a rozhodně se to netýká jen mě.Ty mojí moudrosti rozhodně hoden nejseš,protože zatim z tebe vylezla akorát kupa nadávek.Pamflety ti nejdou,vole.Budu reagovat,dokud bude na co.Mohl by ses nesnížit zas jen k nadávkám.
lita
04.06.2009 v 22:08:19
takze asi tak. nastesti se zivot sam postara o tak chytre lidi jako ses ty a nam se vsem ulevi az prestanes koketovat s tou nasi kulturou plnou omezene mentality a falesne solidarnosti a konecne (teda hned potom co si poprve zapichas dele nez pet minut) prestanes skejtovat, protoze je nadmiru jasne, ze nejsme hodni tve moudrosti a nadhledu. ano, je to tak, leham si na zada a podrizuju se tvym argumentum. mas samozrejme ve vsem pravdu a ja odvolavam co jsem odvolal a slibuju co jsem slibil.
myslim, ze nebudu sam, kdo bude velmi smutny, az s nama nebudes a misto toho budes brecet o pozornost na webech jinych, daleko levnejsich sportu, jako je napriklad fotbal, hokej nebo treba hod zaplanou lahvi do domu chudiny, kde urcite nebudes nikomu muset sahodlouze vysvetlovat, proc nemas rad jednu skupinu lidi, protoze nackum je takova samozrejmost, jako je nenavist k nekterym spoluobcanum, velmi jasna a prijmou te jako vlastniho. mej se krasne a prosim te, odepis. prosim prosim
Kal
04.06.2009 v 21:19:31
Líťo,ty seš jeden z těch ubožáků který sem zmiňoval.Na argumenty reaguješ akorát urážkama nebo vůbec neodpovíš,tak už radši vůbec nereaguj.Seš pro mě úplně stejnej idiot jako já pro tebe,takže zrovna o tvoji reakci vůbec nestojim.
lita
04.06.2009 v 20:53:51
to kal: jak uz bylo parkarat receno, jses fakt chudak. nejvic me bavi ty tvoje vylevy na konec, kde v podstate prosis o to, aby na tebe nekdo reagoval. na tebe je kamenu skoda, takze jenom slovne - vyser si oko a netravuj uz.
Kal
04.06.2009 v 20:32:56
Hank:Ale vždyť ani nemůžeš vědět,jaký podmínky měli k stavění.Argumentuješ tady něčim,co se nedá ani ověřit.Nevim,jak to souvisí s podstatou skateboardingu,kterej je pro mě zábavou a ničim jinym.Ta myšlenka je sice hezká,ale úplně nepraktická.Za prachy,co se do toho vrazily mohla celá Uganda mít fotbalový míče a hrát si(prostě si dosaď levnější sport).Nejde o chápání,ale o očividnou absurditu celý nadace,což mi prostě nedalo a stejně jako mnoho jinejch sem chtěl zareagovat.A sere mě,že jakmile mám opačnej názor než někteří "humanisti",okamžitě začnou osočovat urážkama,nacismem,nechápavostí a kdo ví čim dalším.To je ta omezená mentalita lidí jezdících na skejtu,proto s tou kulturou nechci mít nic společnýho.Co si myslim je,že se nemusí všude za každou cenu jezdit na skejtu,když existuje spousta levnějších alternativ.Že na tuhle akci neřispěju svejma penězma a osud Uganďanů mě prostě tolik nezajímá,přece neznamená že nad tim mávnu rukou a řeknu si "Hm,tak pět černochů bude jezdit na skejtu a zbytek vyjde s prázdnejma rukama".Akorát vyjadřuju svůj nesouhlas(To se jako v týhle diskuzi nesmí) a pár idiotů se z toho může posrat.Čimž mínim ty,který reagujou akorát urážkama.Jestli vám Afrika leží tak na srdci,co takhle ZDARMA dát jídlo několika dětem na stránce "Feed a child with just a click"?Neni tam ale ani zmínka o skejtu,takže skejťáky se širokym záběrem to asi moc neosloví...Tak,a ukamenujte mě.
Hank
04.06.2009 v 19:53:25
to Kal: Stavění skateparků v takových podmínkách jako sou v Ugandě je běžný? Noooo tak to seš teda borec čoveče. A lidi jezdící z bangu na bang v takových podmínkách jako sou v Ugandě si nezasloužej publicitu? A kdo si ji zaslouží? Jen ten kdo dělá nollie flip z deseti? Jestli chlapče jezdíš na skejtu, tak prosím okamžitě přestaň, absolutně nechápeš podstatu skateboardingu. Tady nejde o nějakou publicitu nebo něco...někdo se prostě rozhodl jim pomoct, protože je obdivuje za to co dokázali. Jestli si to nepochopil tak to neni povinný. Prostě kdo chce tak přispěje, kdo nechce nepřispěje. Nechápu proč to furt tak řešíš. Na světě je spousta různých sbírek na cokoliv...to píšeš všude kde se takováhle sbírka dělá a přijde ti to zbytečný???? Pochybuju. Taky se mi jich spousta nemusí líbit, ale neřešim to. Ok? tak už buď v klidu nech to prostě plavat. Díky
Kal
04.06.2009 v 19:16:47
To video sem viděl a nevim,čim mě jako mělo přesvědčit.Taky můžu říct,že Uganda je mi putna a lidi jezdící z bangu na bang si nezasloužej publicitu.Jinak bych řek,že to stavění skateparků je ve světě docela běžný,akorát z toho nikdo nedělá haló a nezakládá kvuli tomu charitu.
swis-shop.cz
04.06.2009 v 18:23:03
tak znovu, pro KAL, který zjevně nic nepobral, tady je video http://current.com/items/88840051_uganda-skateboard-unions-video-preview.htm , snad už to konecně pochopíš :) oni si ten skatepark uplácali úplně sami, kolik z Vás by bylo ochotno takhle makat, aby si pojezdil. Oni to dokázali a to nemají nic kloudnýho do žaludku. O to nám šlo, podpořit někoho, kdo není línej jako prase a jen necintá. V každém případě, je mi to úplně putna co si tady kdo o tom myslí. Koho to opravdu zajímalo, tak ten nepsal bláboly, ale poslal peníze. Tím dal nejvíce najevo svůj názor. A za to jsem moc rád. Servus.
omg
04.06.2009 v 18:22:35
už drž hubu , prostě přispěj nebo chcípni a dál to neokecávej buzerante
Kal
04.06.2009 v 16:02:08
Jak už tady bylo milionkrát zmiňováno-při takovejch problémech který Uganda má mi příde zvrhlý podporovat něco jako skejt.Nevim,jak na tom jsou konkrétní lidi který na tom skejtu jezděj,ale vzhledem k tomu,že statistika zahrnuje velkou část obyvatel,tipuju,že moc dobře ne a kdyby ano,nechápu tedy proč bych měl někoho takovýho podporovat.Protože v takovym případě na tom neni o nic víc velkorysejšího než udělat něco pro skateovou scénu tady v Česku,kde nikdo nic pro ostatní z čistý dobroty nedělá.Další věc,která se mi na týhle akci nelíbí,je podpora zrovna skejtu.Už jsem psal,drahej sport,vysoký požadavky,riziko úrazu a tak.Jenom tohle už sou docela pádný důvody.A nemyslim si to kvuli nějaký předpojatosti vůči černochům nebo africkejm zemím.
Mimojiný bych opravdu nerad,abys mě něja spojoval s NS.Nenávist k cikánům je dnes bohužel celkem běžná věc,protože mnozí s nima měli bohužel několik konfliktů a jejich chování bejvá dost neúnosný.Že jsou nějaký dvě procenta z nich slušní lidi,mě potom co jsem byl několikrát okraden nebo jsem se dostal do konfliktu příliš nezajímá.
O jakym právu to mluvíš?To jako nějaký potřebuju,když chci říct svůj názor?Jenom se nesnažim bejt rádoby humánní a to tě očividně žere.
swis-shop.cz
04.06.2009 v 12:42:19
tak přesně na tohle ty prachy půjdou, shledáváte na tom něco divného http://current.com/items/88840051_uganda-skateboard-unions-video-preview.htm
MatesK
04.06.2009 v 09:41:27
To je neuvěřitelný - nezáleží jaký slova používáš ale co jima chceš říct a protože nechápeš tuhle věc tak to o tobě dost vypovídá. To že si někde přečteš, že se v Ugandě válčí, je tam chudoba a lidi tam maj AIDS, tak mi vysvětli jak to souvisí s tim jak žijou ty konkrértní lidi pro který se to dělá?!?!?! Taky můžeš říct, že v praze lidi vyděláváj nejvíc peněž, ale znamená to, že jsou tam všichni bohatý???
Prej uprostřed bitevního pole! Ty jseš hochu fakt posedlej - to ti nedochází, že když se tam valčí tak se nemusí nutně válčit na 100% rozlohy země - nehledě na to jak je uganda rozlehlá.
Je hezký jak mám jít s DS do hajzlu, ale hned pár vět potom, řekneš že s nima souhlasíš ohledně cigánů. To je fakt vtipný. Přesně o tom jsem mluvil:)
Že jsem tisíci slovama nic neřek? to asi proto že se nesnažíš to "něco" z toho pochopit.
for Vepř: Klidně pošlu šnorchly do Sahary když mě o to někdo odtamtud poprosí. I kdyby to mělo být jen proto aby se s tim vyfotil:D
Omlouvám se ale jste opravdu na hlavu. Vysvětlete mi jakym právem hodnotíte iniciativu posílat jakýkoliv věci kamkoliv když s tim nemáte absolutně nic společnýho????????????????????????????????????????
vepř
03.06.2009 v 19:16:03
Sice chápu že je tohle skejtovej web, ale i přesto musí normálnímu člověku dojít, že posílat skejty atd. do ugandy je na hlavu.... Čekam už jenom další akci s názvem Help for Sahra, kde se budou posílat šnorchly a ploutve doprostřed pouště, bude to dost podobný...
swis-shop.cz
03.06.2009 v 16:03:06
ajajaj. ale delate mi radost. stejne ty prachy dame na skate v ugande. :)
Kal
03.06.2009 v 14:55:20
Já nejsem z Moravy Jardo a můžu si psát komenty jaký chci.Kdo se prosil o něco tebe?Já rozhodně ne,s hlupákama se nebavim,tak propříště raději mlč.To by ti tak šlo,všechny okolo osočovat z nacismu,idiote.
Jaroslav
03.06.2009 v 14:47:17
to Kal: Nikdo se tě neptal ani neprosil jestli budeš přispivat této akci tak zavři zobák. S tvojím nacistickým kamarádem ProkopemCHurým si ve svým Brně ve svojí sobecký Moravě vyliž třeba prdel
Kal
03.06.2009 v 14:32:24
Matesk:
Zase seš docela od věci.K prvnímu odstavci-mluva a myšlení docela úzce souvisej,což si člověk s tvejma argumentama (a hrubkama) očividně neuvědomuje.Zase si řek v sálodlouhym příspěvku úplný hovno.Každopádně-předtim,než sem zde napsal svůj názor,sem si něco přečet o celkový situaci v Ugandě a zjistil jsem,že je na tom ekonomicky dost špatně a tim pádem životní úroveň je nízká.Navíc má přes dva miliony lidí AIDS a na severu se stále válčí.
Potom se nějakej student z Ugandy rozhod že začne skejtovat a chytlo se toho několik dalších lidí a najednou je tu velká nadace plná keců,jak tim pomůžeme malejm Afričanům z bídy.Posíláme jim kaviár se šampaňskym,když jim stačí chleba a voda.Zřejmě si myslíš,že uprostřed bitevního pole vznikne oáza klidu a míru,kde všichni spokojeně skejtujou a zapomínaj na všechny existenciální problémy.Jsi opravdový mesiáš!
S NS už di do hajzlu.S tim,že nehodlám podporovat Afriku a obzvlášť ne jejich skejtový aktivity,který sou víc zbytečnym rizikem než prospěchem (ať hrajou radši airsoft,sice ho nesnášim,ale třeba se jim to bude jednou hodit) to nesouvisí.Mimojiný otevřená nenávist k cikánům je jediný,s čim s Národní stranou souhlasim.
MatesK to Kal
03.06.2009 v 14:13:41
Jasně no hezky si to popsal. to mam nejradsi kdyz nekdo mysli ze mluvou dozene mysleni. To hlavni co jsem chtel rict je ze vase negativni hodnoceni akce je kazdymu kdo ji podporuje uplne u prdele, chapes?! chapu ze si myslis ze tvuj nazor je "chytrejsi" nez ten muj - to je samozrejme normalni. bohuzel ty soudis neco do ceho za prvi vidis asi jako ja, za druhy kritizovat vec umi kazdej ale podporit jen malo kdo, a hlavne TADY NEJDE O ZACHRANU AFRIKY ALE ABY PAR DETI MELO NA CEM SKEJTOVAT KDYZ CHTEJ A BAVI JE TO I KDYBY BYDLELI V POUSTI A NEDOZILI SE DVACETI. to jestli maj na jidlo ci cokoliv podobnyho je uplne mimo tema tyhle akce. Mimo to si myslim ze Afrika je moc velka na to aby nekdo mohl tvrdil ze vsude nemaj co jist atd.:) a i proto si myslim ze kdyz by zadali o penize na skolu tak dostanou na skolu ale kdyz chtej skejtovat tak chtej to a je jedno jestli ty tady pan chytrak si mysli ze by si meli postavil skolu a pect chleba, oni chtej skejtovat, uz to chapes?
Jo a mozna ti casem dojde ze racionalni mysleni neni posledni stupen;)
Muj koment jsem napsal az po precteni CELY diskuze narozdil od tebe. proto ti asi nesedi co pisu. nicmene NS jsem zminoval proto ze to je presne ten styl premysleni - tema "neprizpusobivy" napriklad si precti komenty od PCH a snad ti dojde proc mluvim o NS.
Neeee to je jedno mysli si co chces ale jedno je proste FAKT a to ze si muzete žvatlat jak to je spatnej napad ale nic nezmenite na tom ze tadle akce je a bude a penize tam pujdou a vy budete delat co - jenom žvatlat.
Tedka jsem si jeste precet tvoje komentiky a kdybych je videl driv tak ani neodepisuju:D ale ted uz jsem napsal todle cely tak to by byla prace nazmar:)
Rád bych podporil, ale sám tedka skejta nemam, na sponzoring sem se vysral a s kešem jsem na tom fakt bídně. ONE LOVE
Marián
03.06.2009 v 01:47:49
že se za svoje názory ani pořadně nepodepíšeš Prokope...
dejv
02.06.2009 v 21:36:39
hned bych ten rohlík, co tady jim, radsi poslal do afriky, nez abych ho vyhodil, me teda nechutna, a vam?
ech
02.06.2009 v 21:34:54
snad nejkomentovanejsi clanek vubec
sozhlasim s kazdym nazorem
sice je pekny ze se snazej o tom, aby tam zapomneli na to, ze nemaj penize na jidlo a tak se to bude resit skateboardingem, ale na druhou je pravda, proc se za tyy prachy neposle naka "jidelni" podpora?
je to velice diskutabilni a asi o tom muzeme jenom polemizovat, nic tady nezmenime a já uz vubec ne, tak proc sem pisu?
Jan ¨Pavouk¨ Tomšovský
02.06.2009 v 21:11:50
Je sice hezký bejt solidární ale na druhou srtanu si musíte uvědomit
ze při skateboardingu se padá a jsou i vážný úrazy.
A co bude dělat malej afričánek kterej si zlomí třeba na třikrat ruku....
nic bude zněj mrzák kterej si nevidela ani na jidlo!
Ne jako tady ze pujde do nemocnice tam mu to skoro zadarmo sešroubujou a za pár měsíců je v klidu.
Přispívat na Afriku ano ale na školy, na studny a podobně...
Kal
02.06.2009 v 19:13:49
MatesiK,tvoje omezený znalosti zdaleka nezasahujou do problému,jež se nám snažíš osvětlit.Hlavně kecy o NS,čimž zveličuješ negativní reakce v týhle diskuzi.Málokdo se tedy zmiňuje nějak prorasisticky a i kdyby,pořád to má do Národní strany dost daleko.Tebou zmíněnýho násilí sem si všim jenom ve tvym příspěvku.A tebou kritizovaný názory mi připadaj hlavně ty racionální.Hlavně,že tady kážeš o přemejšlení.
vepř
02.06.2009 v 16:38:55
zbytečná akce, zbytečnej povyk a peníze(materiální pomoc), který tečou špatným směrem,.....
MatesK
02.06.2009 v 13:23:54
No hezký, koukám že Dělnická Strana už má voliče i mezi skaters:D...Je neuvěřitelný co za hovna je tady v těch komentech...například syndrom natažený ruky:D doprdelí všichni co tady pišou jak je to vlastně "špatná" akce, co vás to vůbec zajímá??? Já vám to povim - je to závist. Co je vám kua do toho že někdo chce dětem poslat prachy nebo cokoliv??? co vy si dovolujete něco takovýho hodnotit? udělejte svojí idiotí kampaň "Neposílejte věci do afriky" a tam můžete tvrdit jak Africe vlastně ublížíte:D:D:D potažmo samozřejmě sobě - protože tady X vidláků nemá kde jezdit - bůůů v Horní Dolní nemáme skeytprk a vy posíláte peníze do afriky bůůů....Kdyby si byl co k čemu tak si ty grind boxy a raily uděláš sám například jako my...idiote...HEHE nebo prej jak tečou miliardy do afriky a tady máme rozmlácený silnice:D tak to je moc:D tak prešně na těhle mozkovejch strojovnách staví dnešní Národní Strana(Národní Odpor) přesně na těhlech vlastně chytrákách který maj na všechno názor. a Ještě ten "názor" dokážou podporovat násilím. Supr.
to PCH: Přestaň smažit, začni přemýšlet nad věcma alespoň několiv vteřin v kuse a pak s tim otravuj ostatní! Měl bys pochopit že tvoje názory jsou tak nedomyšlený že kvůli tomu tě tady lidi napadaj. Kdyby si dokázal prohrávat, tak by si celou problematiku pochopil a už sem nepsal.
žorno
02.06.2009 v 12:58:43
PCH je asik george bush...fandím všem co podporujou skateboarding at u nás či jinde peace
nollar from mlk..to PCH
02.06.2009 v 11:39:56
Ty ses asi nejvetsi DURAG v tyhle republice, docela se stydim, ze se vubec hlasis ke skejtu, tam kde jezdis bych ti to cely vypalil a zprelamal ti hnaty. Takovyhle lidi jako ty, nemaj vubec narok nato, aby skejtovali. Na vlastni zadost by si mel jit do ustavu pro degeny a mozna by ti bylo odpusteno! Jinak THANKS tem co prispeli, rozhodne to je dobra vec.
duff
06.05.2009 v 11:53:15
mb: tohle už nestojí ani za snahu se s něčím psát :)... kdo jsem, co dělám a z kama jsem vědět nepotřebuješ... nikdo se tady nesnaží spasit svět... a radši bych byl retard z vesnice, co jednou přečetl bibli a teď má potřebu pomáhat dětem v africe, než psát nebo myslet si věci, co tu píšeš ty... Možná jen chápu život a svět jinak než ty, to ti ale nedává právo mě urážet ;)... Takže ti přeju pěkný den, mám nějakou práci. Dočtu poslední kapitolu bible a pak si budu honit ego nad tím, že jsem přispěl pár korunama a potěšil pár těch "karů" v africe a budu se těšit až půjdu do nebe, zatímco vy, zlí, oškliví sobci se budete smažit v pekle... Každý člověk nedělá věci proto, aby pak vypadal dobře před ostatníma... ;)
richard
06.05.2009 v 10:49:48
jaj
mb
06.05.2009 v 07:21:59
duff : a ty ses co? ochrance slabych a bezbranych? nebo jen nejakej retard z vesnice co si jednou precetl bibli a ted ma potrebu pomahat detem v africe?
duff
05.05.2009 v 22:48:50
a prý "skejťáci by měli držet spolu" se píše v jiných diskusích...
duff
05.05.2009 v 22:47:06
mb: běž si brečet na píseček, že to není sbírka na tvůj skatepark... dokud je to ve slušnosti, tak proti cizímu názoru nic nemám, ale když už se to začne vyhrocovat do nadávek, to už fakt ne...
mb
05.05.2009 v 19:53:40
to richard : vymyslet takovou kokotinu tak se k tomu radsi nehlasim... stejne je to jenom druh reklamy pro tebe
richard
05.05.2009 v 12:59:56
pro PCH - já to vymyslel, jmenuji se Richard Vlček jsem z Ústí nad Labem (ne z Prahy) a pokud mi něco chceš tak se vyblej do tohohle mejlu info@swis-shop.cz ty PAKO
kre10
02.05.2009 v 10:35:42
muj osobni nazor je ten ze by bylo lepsi za tu tisicovku co stoji deska jim nakoupit rohliky
Rumburak
02.05.2009 v 10:17:42
ja si teda myslim ze to je fatk zbytecny posilat naky skejty a veci kolem toho....oni tam umiraj hladem takze potrebuji spis jidlo a nake hygienicke prostredky a ne sk8...skate to je sice hrozne moc pekny ale skejtem se nenajijou ..najijou se jidlem a to tam nemaji..........takze si myslim ze pro ne skateboarding je sice pekna vec aby na vsechno zapomeli ale jak uz sem psal skateboardingem se nenajijou....!peace
PCH
02.05.2009 v 01:22:47
Klidně jim tam pošlu keš ale až to bude vyřešený tady!až lidi v čr budou mít kde jezdit tak klidně pomůžu ugandě ale to se něják neděje(názor pražáků mě nezajímá, vůbec nevíte)
PCH
02.05.2009 v 01:17:56
nikoho tady nechcu urážet, krom těch co to sem cpou.Možná sem použil pár vulgárních výrazů ale zkuste se vžít do mé situace, jedu hodinu do parku, park je velkej jak čtvrtina fotbalovýho hřiště a jezdí v něm dvacet lidí.Je to nejlepší park o je ve městě který má 404 075 obyvatel.Fajn, dojedu dom a první co si přečtu je nějáký help for uganda a pak at pěkně posílám keš že věci se jim nehodí.Už vám dochází proč mám ted chuť ukopnout tomu karovi na uvodce hlavu?
PCH
02.05.2009 v 01:11:19
těm dalším expertům co pojedou smyčku o tom že evropa může za to v jakych sračkách afrika ted je-čr nic společnýho s afrikou nemá, kdybyste chtěli dát kolekticní vinu bílejm tak taky táhněte do píče protože to je uplná blbost a proto je tenhle argument naprosto debilní
PCH
02.05.2009 v 01:09:11
všem vidlákům co budou dokola držkovat tu stejnou sračku že tam potřebujou pomoct bla bla bla, uvědomte si že je kurva lepší prvně něco dělat tady než někde v poušti na kraji světa!
PCH
02.05.2009 v 01:03:23
děláte si srandu ne už, zajímalo by mě jakej idiot tohle vymyslel.V nějáký ugandě sou rádi že maj co žrat a že nestoupnou na minu když lezou z chatrče a poslední co je zajímá je skejt.Fakt tohle je uplně padlý na hlavu, půlka těch karů se nedožije ani dvaceti ale hlavně že maj kde jezdit.Kurva tady jezdí dvacet lidí na čtvrtině fotbalovýho hřiště a poslední co mě zajímá je jestlii maj nějáký aids kaři kdesi v africe na čem jezdit!Hej fakt kdo tohle vymyslel at si pořádně pleští a pak se de kurva zabít protože tohle postrádá jakoukoliv logiku, je fakt moc hezký že chcete posílat prachy někam do prdele na konec světa a určitě za to půjdete do nebe ale asi vám nedochází že čr na tom s podporou skejtbordingu není zrovna nejlíp!Ajo já zapoměl, pražáci.Vy si můžete říct fajn my se máme dobře tak proč neudělat reklamu jakože sme ti správní a poslat něco nějákým niggaz odněkad z prdele protože ted je prostě trend podporovat nějáký bezvýznamný státy který každejch pět let mění název a maj milionový bankovky!Víte co, vemte lopatu a běžte si vykopat jámu a pak do ní nahažte prachy a zahrabejte to, bude to mít tak stejnej užitek a možná i lepší než je posílat do zkurvený afriky!Už ani nevim co napsat, ted sem tak nasranej že to ani nejde něják vyjádřit, ted se ještě najde spousta zabedněnců co se toho začnou zastávat jakože je to správná věc.Fajn poserte se z toho, jestli se někomu z vás bude líp spát po tom co nějákýmu karovi pošlete prachy na ložiska a druhej den ho nějákej další kar odpráskne ákáčkem dejte vědět!
to khatushka
01.05.2009 v 11:00:03
aspon mate nakej park....mi nemame zadnej
host
01.05.2009 v 10:54:42
chtělo by to vymenny pobyt deset černoušků do českejch rodin a českejch skateparků deset českejch skaterů do ugandskejch rodin a skateparků :-))
khatushka
20.04.2009 v 20:32:42
podla mna by bolo ovela lepsie keby sa im poslali peniaze na jedlo.ale zase je to dobre f tom(aj ked som necitala ten clanok) ze apon budu mat radost so sk8u a thakychto veci ze sa zabavia....ale jedlo by ich potesilo asik viac mno.....
a v blave jhe tes mizerny sk8park a nik nam tam tes nics neda ....nam xyba park.normalna plocha na jazdenie.....
neberte to ze som sebecka
martin
16.04.2009 v 16:33:12
my na ich mieste by sme tiez prosili o pomoc, vzhladom na taky zivot aky maju oni,tak preto sa mi tato myslienka velmi paci
bb
14.04.2009 v 22:51:43
borec ten, kterého napadlo tohle podniknout pro ty lidi... beautiful
richard
14.04.2009 v 12:57:09
transparentní účet :) http://www.rb.cz/firemni-finance/transparentni-ucty/?tr_acc=vypis&account_number=2327350001
mike.c
13.04.2009 v 22:01:36
diskuzi sem nečetl, ale určitě tam bude spousta negativních komentů, jako je vždy u všeho...ale tak svoboda projevu, takže za to nemůžeme nikdoho soudit...mě osobně se tahle akce zdá dobrá, až se dostanu ze situace ve které se zrovna nacházím, tak určitě přispěju :) a přeju jim, ať se peníze na ten jejich nový skatepark seženou co nejdříve, ať mají ti mladí alespoň trochu ze života radost a nějaké rozptýlení, v takové zbídačené zemi...a podle fotek co jsem se tak díval, tak určitě tu radost mají:) a co vy víte, třeba z nich za pár let bude novej Terry Kennedy, nebo Stewie Williams...
Lukáš
12.04.2009 v 21:42:06
Já osobně bych jim radši místo skejta poslal mekáč :D
jnc
12.04.2009 v 18:42:45
lol dafmene tolik prispevku ani cist se me to nechce D
Adismen
12.04.2009 v 16:52:02
Tenhle článek je super!! Moc se mi líbí tady tahle myšlenka. A navíc tam v tý Africe jsou děcka hrozně talentovaný, takže kdyby se to tam rozjelo tak paráda. + je učit o těch problémech současnosti.
Skvělej nápad!!
host
12.04.2009 v 13:30:23
Spravte ten skaterock zas vám to blbne dík moc
host
12.04.2009 v 11:59:15
ale aspoň uměj napsat kdybyste....
host
12.04.2009 v 11:38:27
Kdybiste jim poslali kazdej aspon 20 misto tech debat tady ste jak cesky politici co se furt jen o necem dohadujou a resej picoviny
lita
11.04.2009 v 03:56:24
jakube, ja se o sebe urcite jsem schopny postarat. verim tomu ze vetsina tech co prispejou taky.
tvuj druhej koment ze kteryho jde videt, ze umis trosku anglicky, dokazuje ze sice mluvis cesky ale jinak jses trosku lopata. kdyz si prectes ten clanek nad temito komentari, takje tam jasne napsano, ze potrebujoui penize (hadam ze chtej stavet park ale to je muj dojem) a ze veci ktere budou poslany budou zpenezeny na aukci behem CSP.
jde to napsat vice srozumitelne?
X-skates Praha
11.04.2009 v 00:20:49
pražský X-skates fandí Swiss-shop.cz a skaterock.cz i celý týhle akci a přejou úspěch.
Jak vidět z komentařů, názory se různí, ale pokud nejsou vulgární a urážlivé - zaplať panbůh za ně. Lepší nějakej názor než žádnej názor.
Ať si prostě každý, kdo chce nějak přispět, zvolí svoji formu podpory dobrý věci.
Že nespasíte /nespasíme svět? No a co?
My třeba letos podporujeme děti z Dětského domova ve Stránčicích speciální edicí skejtovejch desek. Jsou nám Čechy nějak blíž :-)
Do Ugandy poputuje podpora různě z celýho světa, do Stránčic
(a potažmo do Čech) dá svět asi prd.
Opatrujte se. za X-skates Praha: ZJ.
duff
10.04.2009 v 15:27:38
jakub: nechápu, proč mě urážíš a nejsi ani schopný uvést důvod, co se ti na mém názoru nelíbí :). Pro hlupáka každý hloupý, žejo... Nejsem ani ekonom, ani nečumím na televizní noviny. Afrika jako takové mě docela hodně zajímá, takže vycházím z faktů... Chceš snad říct, že si tu zemi zničili sami? Jinak víceméně na vlastní nohách stojím. Na co si nevydělám, to nemám, takže asi tak, což ovšem neznamená, že nemám určitou podporu od rodičů... Urážet a zešměšnit umí každý...
jakub
10.04.2009 v 15:03:29
kdyz si prectete http://www.ugandaskateboardunion.org/donate.html
tak je tam napsano ze nezadaj o zadny material - skaty,boty ani hardware ale ze potrebujou pouze penize... je moc pekny delat zbirku ale asi ji ani neprijmou vzhledem k sponzoringu od adio a birdhouse.. co potrebuji sou penize... aspon podle webu... nechci prudit jenom chci upozornit at radsi ta pomoc smeruje spravnym smerem... dik /// a tohle je vůbec nějaký prapodivný....
jakub
10.04.2009 v 15:02:17
tak s isrovnejte svý palice...to: duff, hm a podobnejm pitomcům, co se vsadim že se neuměj ani postarat sami o sebe v tomhle světě, natož rejpat se v jinejch o kterecj nemaj ani páru...z televizních novin , na který čumíte 2 krát do měsíce toho moc nepochopíte a s DHP z druhýho ročníku ekonomky asi taky ne..PEACE pitomci...
kuba
10.04.2009 v 15:00:09
demence demence demence...jakákoliv pomoc si myslim je výborná...myslim že když bude jeden malej černoušek rád že dal flipa nebo něco novýho, další dva mu zatleskaj..myslim že to je hoooooodně velká chvíle pro něj..třeba nezapomenutelná..a jestli je tohle nějakej shit a blábol a kecy, tak je to smutný...nic víc nic míň...
duff
09.04.2009 v 17:56:22
Je jasné, že když vytrhnete pár vět z kontextu, tak to vyzní klidně uplně jinak a když si to ještě přeformulujete podle svého, tak to už pak není co řešit...
duff
09.04.2009 v 17:52:55
MOKAMO: Já neřekl musíme, já konstatoval to, že za tu situaci nemůžou Afričani, ale Evropani a že by to byla asi jediná možná cesta jak to vyřešit... Posíláš mír a sílu, tak mě pls nefakuj, když sem se tu "doprdele drát" snažil celou dobu jenom přesvědčit ty lidi, co neví a pindají do afričanů... Buď si to prostě pročtěte všechno, nebo se nenavážejte... :)
ondra
09.04.2009 v 17:29:55
rád bych poslal všem co se mají špatně, je mi líto kolikrát i bezdoovců v čechách, kteří by si zasloužili i hloupou deku, možná paralen...Kolikrát jsem už dal peníze bezdomovcům. Daroval jsem slepým, proti rakovině.......je mi líto těhle lidí, ale je taky je mi líto toho, že nemám prachy, abych mohl všechny podpořit alespon trochu, protože uganda není jediná, kdo by si to zasloužil. Ale je mi taky líto, lidí, co se chtěj zviditelnit a chtějí prosazovat skateboarding, kterej vyžaduje docela velký finanční nároky tam, kde je pro kohokoliv problém se základníma fyziologickýma potřebama pro život....
richard :)
09.04.2009 v 17:01:41
http://www.rb.cz/firemni-finance/transparentni-ucty/?tr_acc=vypis&account_number=2327350001
MOKAMO
09.04.2009 v 16:51:14
hej lidi nehádejte se tady...každý na to má svůj názor a tak to prostě je!! Já osobně taky nic nepošlu..kdybych nemusel řešit kolik dostanu na výplatu a kolik dám za nájem a za ostatní výdaje a jenom chodil s kartou a to chci to chci to chci..tak jím klidně pošlu. Situace je jiná, každý se pere se životem jak umí...v Africe mají štěstí že na ně někdo myslí a posílají love,i když je stejně ve většině případů lidi co je potřebují ani nedostanou..to je škoda no ale s tím my nic neuděláme..a názory jako musíme napravit to co evropa kdysi rozmrdala---tak to FUCK OFF!!To by museli jít všichni němci do plynu - bo hittler udělal peklo kdysi...prostě kecy!!Každopádně je lepší že tam malé dětska skejtujou než aby se učili střílet z AK47-ček..posílám jim mír a sílu.....ale to je bohužél všechno:)) mějte se a už se nehádejte tady!!!
host
09.04.2009 v 15:35:39
to duff: vyhlašuji mír, snílkům zdar! :-)
duff
09.04.2009 v 15:17:11
Už mě to fakt nebaví... Vidíš tam to slovíčko potenciální? Říkám, čti pořádně, pak komentuj... Nebudu se tu s tebou zbytečně hádat o slovíčkaření... A že je to u prdele lidem tady v ČR neznamená, že je to tak po celém světě. Mluvím o tom, kdyby se na to vykašlalo např. Adio nebo Birdhouse, kteří jestli jsem správně pochopil je mají v plánu sponzorovat dlouhodobě... Je to prostě můj názor. Těm pár, podle tebe, snílkům by se mohla ta firma díky tomu znelíbit a přestat od ní nakupovat... A pokud těch pár snílků spočítáš ve všech zemích kde všude se ta značka prodává... Ale koneckonců, o tohle tu vůbec v základu nešlo... Tím jsem jen chtěl naznačit, že to zásobování hardwarem nemusí být díky reklamě jen nějaká krátkodobá záležitost... Klidně si mě tady za to lynčuj :). Co jsem chtěl jsem napsal, víc už asi říkat není potřeba. Podporuju tuhle akci a nelíbí se mi, jak tady mluvila spousta lidí o afričanech, jako o nějakých líných parchantech...
host
09.04.2009 v 14:01:34
sorry duffe, ale kde zijes?..."Neříkám, že je to špatná firma, ale může přijít o potenciální zisky od zákazníků, kteří u ní nakupují proto, že se jim líbí podpora, kterou nemusí dělat, ale dělá..." Tak Richard by ti mohl povidat, jak se mu zije s konkurenci od Extremnich hochu, kteri jsou rozlezli po CR jako s*acky a pritom podporuji velky h*vno...krome par snilku nikoho Uganda nezajima a bohuzel 95% zakazniku nakupujicich ve skateshopech take ne...tak to proste je
richard
09.04.2009 v 11:52:54
ještě jednou apeluji, přečtě te si prosím pozorně ještě jednou celý článek. snad pochopíte o co nám jde.
Kal
08.04.2009 v 16:17:07
Jenže zrovna skate je velmi drahá záležitost,která pravděpodobně rázová je.Skate neni jediná zábava.Věřim tomu,že oni černoši nemaj vysoký požadavky na zábavu a tak by jim stačil nenaročnej(hlavně finančně) sport,kterym bysme my sami třeba i opovrhovali.To je jeden z důvodů,proč se mi nelíbí myšlenka týhle akce.spousta z vás má hrozně růžový brejle,který viděj jen pár šťastnejch obličejů a skejt a to stačí k naprostý satisfakci.
P.S. líťo,nereaguj.
duff
08.04.2009 v 15:26:46
a ani si o nikom nic špatného nemyslím proto, že nepřispěje... jen se mi nelíbilo to, že tady lidi dělají z obyvatel Afriky nějaké šmejdy, co by se snad cíleně chovali jako příživníci... Oni jen musí žít v zemi, kterou zdevastoval celý svět a nejvíc Evropa...
duff
08.04.2009 v 15:16:02
Špatně mě chápeš... neřekl jsem, že je to špatná firma... Pokud pošle jednorázově, bezproblémů... ale jakmile se stane sponzorem té akce a pak (třeba z důvodu nedostatku financí, neutáhne to dál), tak je v podstatě nechá "na holičkách" a to se některým lidem nemusí líbit (to neznamená, že se to nelíbí mě ;) )... Neříkám, že je to špatná firma, ale může přijít o potenciální zisky od zákazníků, kteří u ní nakupují proto, že se jim líbí podpora, kterou nemusí dělat, ale dělá... snažíš se tady ze mě dělat nějakého debila, co do všech ryje, že nepomáhají, ale já nikoho nenutím, to si uvědom ;)...
host
08.04.2009 v 14:49:26
kdyby, kdyby, kdyby...........tak proč to neřeknete vládě a´t to pošlou z našich daní, dneska jsem zase dostal pokutu a bod, takže seru na ugandu.
host
08.04.2009 v 14:15:09
a vy vsichni zli, kdo neprispejete, az budete vecer chlemtat skopek tak si vzpomente, kdybyste vychlemtali o jeden skopek min, kolik skejtove radosti cernousci mohli za ty penize mit, stydte se!
host
08.04.2009 v 14:12:17
duff napsal:....A když se na to některá časem vykašle, tak to bude taky reklama, ale pro danou firmu negativní... = tedy = spatna firma, kdo nejde s nami jde proti nam, ze?
Tony Ruik
08.04.2009 v 12:18:12
Lidi aj souhlasím s duffem! Je blbost rozebírat Agriku jako takovou, většina z vás, stejně jako já má malou představu co se tam děje, protože to vidíte jen z televize a ta je zaplacená velkými firmami pro reklamu. Tudíž nikdo neví nic, ale že je tam špatný žití je pravda. Tudíž pár skateboardů jim pomůže zapomenout od týhle bolesti a jak už tu někdo psal: Z těch lidí se vyvine pár pro skaterů, kteří už tu situaci změnit můžou. Sečteno a podtrženo je to super věc, akorát jsem zastánce poslat jim prkna atd. místo peněz, ikdyž chápu že poštovný je drahý, ale prachy často končí v rukou špinavců!
duff
08.04.2009 v 12:00:57
a nejenom ta česká... V každé vyspělejší zemi, kde se jakákoliv aktivita stane hodně oblíbenou, tak sebou strhne spoustu lidí, co to nedělají pro zábavu, ale pro status...
duff
08.04.2009 v 11:58:22
Nikoho tady neurážím... Jen narážím na to, že hodně lidí tady za tu situaci v Africe viní její obyvatele, bere tuhle akci jako nějakou spásu pro Afriku. Ani jsem neřekl, že ti co píšou tyhle komenty jsou pozéři, ale že celkově česká skate scéna je plná pozérů, kteří to berou jako módu, a ne jako zábavu. Pro člověka, který nic moc nemá je to hlavně ta zábava... nezná módu, nic mu to neříká... Taky tady nikoho nenutím aby něco přispěl a je mi to celkem jedno. Já přispěju proto, že CHCI... Taky jsem nikde neřekl, že člověk, co nepřispěje je špatný člověk. Když už se mě snažíš shodit, tak si to aspoň všechno pořádně přečti :)...
:)
08.04.2009 v 11:56:06
:D
host
08.04.2009 v 11:32:18
pochopte, kdo nesouhlasite s hodnyma, jste pozeri, nefachcenkove a mamincini mazankove, zatimco cernousci potrebuji nasi pomoc a ti hodni z nas jim ji poslou a budou mit za to hezkou karmu a bacha na to pokud by nektera firma v budoucnu jiz nechtela cernouskum posilat, jak zde bylo napsano, bude to spatna reklama pro ne, takze bacha na to, kdo nejde s hodnyma, jde proti nim!
duff
08.04.2009 v 11:17:47
Osobně si myslím, že tahle akce zas tak jednorázovou nebude. Pro firmu je to reklama jak vyšitá, takže věřím tomu, že se do toho bude zapojovat čím dál víc firem... A když se na to některá časem vykašle, tak to bude taky reklama, ale pro danou firmu negativní...
doprdele už
08.04.2009 v 11:14:27
tak nad tim trochu PŘEMEJŠLEJTE tahle akce je opravdu hodně na hlavu ....vždyť je to akorát jednorázová záležitost ta akce netrvá věčně ....takže chlapec dostane skejt a boty začne ho to straśně bavit a boty prošoupe a skejt zlomí a potřebuje dalśí vybavení a tady nastává ten problém kde shánět ty věci dál ...nehledě třeba na to že tam skoro ani neni kde skejtovat ...
duff
08.04.2009 v 11:00:20
ten pode mnou... Tvrdit tady řeči typu "dokud se jim budou posílat peníze, tak nic dělat nebudou" nemají s tímhle článkem vůbec nic společného a ani situaci v Africe nevystihují... chtěl bych vedět, kolik lidí, co tu psali tyhle bludy stojí na vlastní noze a nedostávají na všecho peníze od rodičů, aby mohli takhle osočovat... Mám pocit, že si snad myslí, že Afrika je banda líných lidí, kterým se nechce makat... Nemám nic proti názorům ostatních, ale když jsou to názory postavené na hlavu a ještě s tímhle článkem nemají společného víc než slovo Afrika... Jak už se tady pár lidí snažilo vysvětlit, tak tenhle projekt se nesnaží vyřešit hladomor ani chudobu Afriky... Jen se snaží přinést trochu radosti dětem, které trpí vinou celého světa... A jak už jsem psal u původního článku... Není nutnost, aby se ze skateboardingu stal všude tak vyspělá kultura, jak je to zažito ve vyspělejších zemích. Jeden skejťák z Afriky je mi stokrát milejší než ta banda falešných pozérů, které máme tady... Protože on chápe o čem skate je... Nebere to jako nějakou módní záležitost...
PCH
08.04.2009 v 10:56:01
to loky
nevim jak ty ale já si prvně přečtu článek a až pak komentuju
to Loky
08.04.2009 v 10:45:11
jsi vul ? ...jenom tu vyjadrujem nazor na clanek od toho jsou komentare ...chapes to ? ...a je dobře že si ten clanek lidi alespoň přečtou ...a ty priste nez neco napises tak si to nejdriv poradne rozmysli nez ze sebe zase udelas hlupaka
Loky
08.04.2009 v 06:53:49
Přečetl jsem nějaký komentáře.. Vidim, že je tu spousta chytráků, kteří píšou, jak je to na hlavu a že je to zbytečný. Když je to tak nahovno, tak proč vůbec ztrácíte čas čtením článku a psaním těchhle keců? Asi jen proto, aby jste mohli bejt chytráci..
cheche cheche
07.04.2009 v 19:37:05
Lidi delaj, jak kdyby je nekdo nutil ty prachy taky posilat. Sou lidi, ktery chcou udelat neco dobryho a tak ty prachy poslou. Sou lidi, ktery na to serou a prachy posilat nebudou, ale to je jejich vec, nikdo je, pokud vim, nenuti, tak si to preberte. JA osobne se radim do 2. skupiny, ne, ze bych jim nepral, ale proste ty penize neposlu, zabijte me za to, ale tuhle akci neodsuzuju, myslim si, ze je dobra. Pochopitelne ze to nijak Afriku nespasi, to si snad ani nemuze nikdo myslet, ale aspon ty decka budou mit nakou zabavu, nebudou myslet na spatny veci, nebudou brat do ruky samopaly a strilet do vzduchu. Neni to zadny šmé, byl by z toho velkej pruser, aspon dle mýho, kdyby ty prachy proste pouzili na naky "zbrojeni". TOT VSE
Tom
07.04.2009 v 19:36:18
poslat jim peníze proč ne ale poslat jim peníze na skejty a skejtový vybavení... zbytečnost lidi tam maj jiný starosti než to aby mohli zkusit skejta na nějaký strašný asfaltce .
host
07.04.2009 v 17:17:06
ještě, že nežijem v Ugandě, ale zase bysme měli novýho skejta :-)
duff
07.04.2009 v 16:14:16
Sem tam se stydím za to, že žiju, kde žiju...
host
07.04.2009 v 15:35:22
na hlavu je, a to pěkně, ale v Ústí bude mít někdo ze sebe dobrej pocit, jaký jsou hodný...
:)
07.04.2009 v 15:07:06
ty komentáře jsou smoc dlouhý takže sem jich přečet jen pár ...ale tahle akce je opravdu trochu na hlavu
richard
07.04.2009 v 10:51:17
jaj, to je chytrostí v jednom sloupci. normálně chceme podpořit skateboarding v africe. nic víc, ani nic míň. nebude to nádhera, když zase na nějakém hliněném plácku, uprostřed pouště, parta černoušků vybuduje vlasníma rukama betoňáček, takovej jako je v předešlé reportáži? :) to udělá radost. Nikdo touto sbírkou nechce spasit afriku, na to tu jsou jiné nadace a je jich naštěstí dost. Pokud dobře čtete, což u některých dost silně pochybuji, dozvěděli by jste se z článku, že peníze, které snad seženeme, půjdou na výstavbu skateparků, a pokud někdo pošle hardware, tak se určitě postarám o jejich zpeněžení, částka opět bude připsána na konto UGANDA. .... a pro PCH. sbírku pro BRNO si necháme na jindy :). A nejsem Pražák :)
host
07.04.2009 v 09:39:14
Dovolil bych si vyjadrit jeden nazor, kdyz chce nekdo posilat skejty do Afriky, at tak cini, je to jeho svobodne rozhodnuti. Kdyz si ale nekdo jiny o tom mysli sve (jako ze je to blbost) tak at ho ti "hodni" hned nekamenuji "ze je nacek" a pod, to je totiz blbost jeste vetsi
PCH
07.04.2009 v 09:12:46
seru na nějákou afriku, dokud jim budou chodit prachy tak nebudou nic dělat.Pošlete tam někdo kilo at maj prachy na další zásobník do ákáčka nebo třeba na dva granáty.Místo abyste se starali prvně o to kde jezdí lidi z čr tak posíláte prachy někam do hajzlu protože to je přece správný a půjdete za to do nebe, a nebo to je spíš dobrá reklama co? "hele ten skejtrok posílá prachy do afriky, ti sou dobří".
Nasrat, lidi taky skejtují v největších sračkách ale zase sme u toho, pražáci kde skejtovat maj takže posílaj prachy do afriky a to že v Brně jezdí denně dvacet lidí na štvrtině fotbalovýho hřiště na to už každej sere.
svoboda slova vole
07.04.2009 v 07:37:43
dobry jakmile je to nazor ktery nesouhlasi s clankem tak je hned pisatel nacek a rasista to se mi fakt libi:D:D:D
duff
07.04.2009 v 02:08:25
Pro všechny rádoby spasitele a typicky sobecké Čechy, aneb "na co to rvát do afriky, postavte za ty prachy radši skatehalu tady, protože nemáme kde pózovat v zimě..." a chytráky, co vůbec nechápou smysl téhle "organizace"... Očividně máte všichni na háku vyřešit jim tu situaci, tak kupte letenku, zaplaťte očkování, vemte pytel pšenice, hrábě, motyku, konev a jeďte jim tam ukázat, jak přežít a nehladovět v jejich podmínkách... Naberte svoje učebnice, školní potřeby a jeďte je vyučovat. Vykládáte tu, jak je to zbytečná věc, tak se zapojte a změňte to... Už jsem to psal u předchozího článku... Vemte 50 Kč každý týden, z kapesného(řekl bych výplaty, ale tady o tom u většiny pochybuju - a co je to 250kč/měsíčně pro pracujícího člověka/ beru výjimky), které stejně promrháte za nějakou zbytečnost a pošlete finanční pomoc. Pokud to tak udělá 10 z Vás spasitelů, tak máte měsíčně 2500,- na Afriku... Nelíbí návrh? Tak to je Vám nějaký hlad a nevzdělanost Afriky nejspíš u prdele... Tak už radši nic nepiště...
david
07.04.2009 v 00:48:07
kazdeje weekend prochlastame to co oni maj na mesic zivota, nevim proc tem malejm klukum nepomoct, jde to mimo moje chapani globalne je celej svet v prdel.... nejde o afriku ale o par deti ktery doma nehrajou ps3 a nemaj moc zabavu, ja jim to preju a kaslu na globalni veci... sk8 je super at si ho uzijou... globalne jim nepomuzem, protoze na jejich urodnejch pudach se pestuje mc donald kterej pak o weekendu po chalstani zerem, a nasi rap idols nosej jeijich diamanty ktery za 3 dollary dolujou, a nasi pedofilni knezi z nich vychovavali civilozovany lidi.. fuck off... at zije par lidi co chtej neco zmenit.. lepsi bejt snilek nez nula co nikdy nehne ani prstem... preju vsem mistrum teorii aby nekdy pocitili bezvychodnou situaci a ne to jejich internetovy pohodli z domova. globalni system funguje tak ze rich get richer a poor get.... tak to je.... peace
Jindra
06.04.2009 v 22:27:16
Nepochopim proc se tu resi jak je to spatnej napad a ze to nic nezmeni,vzijte se do situace ze ste z Ugandy ve ktery neni nic a jediny co tam maj pro zabavu tak je skatepark a moznost si zajezdit a nevidim duvod proc jim nepomoct kdyz vim ze kdybych byl na jejich miste ze by mi to pomohlo.Dneska pomuzes ty jim,v budoucnu treba oni tobe,nikdy nevis.Stejne vam to tyhle skaters z Ugandy jeste ukazou a az je uvidis treba za 5 let na mysticu a nejakej dar jim posles tak uvidis co je to za pocit kdyz vis ze si pomohl nekomu kdo toho dokazal vyuzit.Kdo rika ze je to zbytecny tak kdyby se treba zamyslel a vzil do jejich kuze tak by treba pochopil situaci.
se vybliju z toho
06.04.2009 v 21:56:39
uplně souhlasim s 06.04.2009 v 18:18:04, prodírat se skateboardingem, kde není ani co žrát...jako ty konta, jsou částečně dobrý, aspoň na léky nebo tak. Ale prodírat tam skateboarding mi přijde už fakt píčusárna. Zajímalo by mě kolik posílá sám skaterock:D jako sorry, ale co takhle konto na Brno? Spousta lidí si asi neuvědomuje, že podmínky v Brně jsou horší než byly před kampaní "support your local scene". Divadlo - všechny mramory v hajzlu, gap VUT v hajzlu, jeden zkurvenej park ve kterým je natočený celý nový video. To je ostuda!!!! A to není jen Brno. A to není jen Brno. Přístup českých firem mě sere, hrajou na skateboarding a neinvestujou do vlastního sportu žádnou větší částku nebo úsilí tlačit na města. Měli by se spojit alespoň v tomto ohledu a rozjet společnou kampaň pro opravdový skatery! Kolik zateplených hal je v ČR? Kolik jich je, kde si zaskejtuje dohromady 30lidí aby do sebe nenaráželi?? To je to co potřebujeme my skateři skateboarding po celý rok a ne hadry a reklamy. zajímalo by mě, kdy se tohle tady změní. Zajímali by mě statistický údaje kolik bylo od roku 2005 do roku 2009 investováno peněz a úsilí do reklamy ve skateboardingu a kolik do toho, aby mohli kluci skejtovat na dobrých místech? Ale to asi těžko zjišťovat.
host
06.04.2009 v 21:54:18
příde m to zhruba stejný jako kampaň don´t do it, který sem byl dřív příznivcem. Ovšem do tý doby, co mi muj doktor řekl, že mam z těch posr!!!nejch skateovejch bot plochý nohy. Když nike udělá super boty, který jsou šetrný k noze skatera, tak proč je nenosit. Mě přijde, že se tady pokoušíme o podobnou kampaň, která nikomu nic nepřinese... Kluci fandim vám, a doufam, že to vyjde, ale ten, kdo něco ví o ekonomice, o právu a hlavně o historii, tak musí vědět, že tohle je marný a zbytečný... každopádně good luck!
Martin T.
06.04.2009 v 21:06:38
Určitě je to hezká akce, ale situaci v Africe to rozhodně nevyřeší, takových akcí tu už bylo spousta...Ja si akorat nejsem jisty jestli zrovna skejty jsou to, co Afrika potrebuje, kdyz tam v mnoha zemich nemaji ani studnu s vodou...Pokud jste nekdo tohle tema trochu bliz sledovali, urcite vam neunikla akce s nazvem Fair Trade, ktera mi pripada, ze by mohla situaci, kdyz ne vyresit, tak urcite zlepsit. Pro zajemce se kouknete na www.fairtrade.cz, jde v podstate o to, ze evropske spolecnosti nabizeji Africanum vyhodnou praci, za kterou dostavaji penize, takze to neni, jak tu bylo receno, jen rozdavani penez za nic, ktere se moc neosvedcilo. Aby to fungovalo, tak to zbozi nekdo musi kupovat, takze jestli chcete Africe opravdu pomoct, staci si treba jen koupit cokoladu od Fair Trade..;)
dražis
06.04.2009 v 20:36:09
Tak nikdo nic neposílejte a nechte ostatní ať si dělaj co chtěj, bez tak to 90 procent lidí tady ani v úmyslu nemá a nemělo něco posílat. Vždyť je přeci venku krásně, tak proč řešit nějaký lidi támhle v Africe.Ono je to jednoduchý se na to vykašlat, když máte pětkrát denně co do huby, ale počkejte až vaše maminky a vaši papánkové přijdou o práci, nebudete mít na nájem, skončíte s nima pod mostem a budete s tim vašim syndromem natažený ruky žebrat o kus žvance z McDonalds.
Bastian
06.04.2009 v 20:22:05
Nevím proč je tomu tak že spousta lidí z vás né všichni ale...povídate tu o natohováni rukou ale...kdo se jim snaží pomoct z celé země?Kolik tu je světakrajuu co mají finance jako celá ČR třebas 10000x nikdo taky proč jsou přece barvy jiné pleti a stejnak zemřou...ale abych pravdu řekl je to super že někdo se snaží a myslí to vážně ne jako žert ...jedna radost toho malého díťete je k nezaplacení...jaké bylo pro vás když jste k vánocům dostaly dárek o kterým jste si nechávaly zdát každou noc....takže já jim přeji aby jim alespoň toto dalo další krásný prožitý den i kdyby jen jeden tak pro ně je to nejdražší na světě:oP
Hank
06.04.2009 v 20:12:14
to všichni: Trochu nechápu co to tady řešíte. Je jasný že to nijak nepomůže Africe, ale nemyslíte že zrovna tyhle malý kluci co tam skejtujou a chtěj skejtovat za tu situaci tam nemůžou? Swis shop se rozhodl tohle podporovat tak to prostě podporuje. Pořád tady vidim jen "proč neděláte tohle a proč neděláte tamhleto"..tak pokud chcete nadaci na podporu českých skate vesnic nebo čehokoliv jinýho tak ji založte a nestěžujte si furt na něco. Tohle je prostě jedna z X nadací co sou po celym světe tak ji prostě podporujte nebo ne. Nechápu proč si musíte furt nadávat, urážet se a hateovat ostatní. Trošku klídek a chill. Buďte lidi v pohodě. Sme tady jen jednou
nejsem nacek :D
06.04.2009 v 19:21:40
kouknete tech desek kdit to musej mit na rok (viz. obrazek v clanku)
nejsem nacek
06.04.2009 v 19:18:14
(neni to ani k tomuhle clanku)souhlasim s vama na tu Afriku uz ,uselo doputovat tolik bilionu dolaru a porad je to tam stejny a je pravda ze si zvykaj na to jak se jim porad neco dava zadarmo ... sice se mi chce brecet kdiz je vidim takze aspon naka radost no :) .... ja bych taky radsi udelal nakou sbirku pro naky vesnice a tak ...aby byl skejt rozsirenej po celi CR i v tejch malejch prdeli ..... ale to s tou Afrikou se asi nikdy neviresi ..byl bych rad kdibi to tam bylo vsechno jako treba tady ale zda se mi to porad stejny :( .... peace and brotherhood
kre10
06.04.2009 v 19:16:06
hele rad bych pomohl ale sem rad kdyz mam sam na cem a v cem jezdit ale urcite je to dobry napad ale proste nejsem na to takovej Bill Gates :-)
duff
06.04.2009 v 19:11:01
Tak se taky znova přidám... Kdo udělal z Afriky, to co je z ní teď? Evropa... Právě to, že se tam Evropani začali navážet a modernizovat (jen aby vymačkali další finance a přírodní bohatství) způsobilo situaci, ve které se teď tahle velká země nachází. Do té doby probíhal vývoj Afriky sice pomaleji než v Evropě, ale přirozenou cestou... Teď už se s tím hold nedá nic dělat... Dokud se nezapojí všichni, co to podělali a všichni, kdo pomoct můžou, tak se nevyřeší nic. Takovéhle akce beru jako náhradu za to, co ostatní kontinenty zavinily... Možná, že tahle akce nevyřeší hladomor a chudobu, ale přinese aspoň radost těm, co trpí kvůli někomu jinému. A koneckonců, myslím, že díky téhle motivaci by mohla z těch dětí vyrůst spousta cílevědomých lidí, kteří by tu zemi mohly pomoct vysekat z problémů... Nejspíš utopie, ale co kdyby náhodou...
host
06.04.2009 v 18:18:04
334449149/0300 a tady je moje číslo účtu, na který je taky potřeba posílat peníze. Jako zní to krásně, ale do Afriky a podobnejch "rozvojovejch" krajů, jdou miliardy každej den, který my, platíme z našich daní. Silnice, na který si ráno rozbiješ auto, protože je v ní díra by mohla bejt opravená třeba zrovna z těch peněz, který šli dneska "na pomoc Africe". Nejsem rasista, když řeknu, že ti černoši s tim neuměj hospodařit a vždycky to rozházej za svoje soukromý požitky a obyčejný lidi vždycky ostrhouhaj. Co takhle udělat sbírky pro ňáký město v ČR, kde neni skatepark anebo petici za vyházení bezďáků z Václaváku... proč řešit problémy v zemi, kde stejně ani 90% z Vás ani neví kde je...Nejsem si jistej, jestli tohle k něčemu bude, protože ve finále se k těm penězům dostanej ňákej "pohlavár" a je konec... a ještě bych apeloval na děti na skaterocku. Držte se témat ve stylu - Kašpar je debil, stejskal je namyšlenej a něco podobnýho, úměrnýho k Vašemu intelektu, ale tohle prosím nerozebírejte.:-) díky
Kal
06.04.2009 v 18:16:43
Jo líťo tak to si asi nevidíš do huby,protože přesně tohle hulákání si předvedl v ředchozí diskuzi ty sám.Já hlavně nebudu nikoho zachraňovat,nic takovýho sem neřek a pro Afriku nehnu ani prstem.Podívej se ty křupane,tvoje arogantní chování a ignorování fakt už mě nebaví.Lidi jako ty asi nejsou chopní hledět na svět realisticky,očividně vidíš skejt jako řešení pro všechny problémy.A radši než se zase chytneš nějaký nacismu,nehumánnosti nebo urážek,raději propříště mlč.
lita
06.04.2009 v 17:59:38
jeste nez jsem tohle otevrel, tak jsem si rikal jestli tady zas bude ten chudak hulakat jak by on zachranil afriku a vsichni co s nim nesouhlasi jsou blbci. at se ti dari chudacku. prosim te neodepisuj, pokud nejses schopny napsat jak by si pomohl skejtakum ty. tvoje plky jsou zle k hovnu.
pro vsechny kterym nevadi pomoci dalsim skejtakum: diky.
to Kal
06.04.2009 v 16:20:18
kdyby totiž vožení pomocí do Afriky něco skutečně vyřešilo, tak by tato diskuze zde ani nebyla, prostě bychom zde měli funkční model "dovezu zdarma do Afriky - oni se toho chopí a posunou se o krok dál", ale tak to není, pomocí za X mld USD již Afrika viděla za posledních 40 let a ono pořád nic...no a ty skejty, sorry, ale kromě blaha, které budou dárci vnitřně pociťovat to bude na 2 věci, akorát
Kal
06.04.2009 v 16:15:10
Jo,na tohle sem upozorňoval v předchozím článku,pak ale přiběh líťa a jemu podobní blbci a začali všem "nehumanistům" nadávat do nácků.Takový země jako Uganda by se vůbec neměly modernizovat,nejdřív by měl přijít zemědělský a pak až industriální vývoj.Tohle by se mělo fakt bojkotovat.
to tom
06.04.2009 v 16:01:11
to je přesně ono, pošlou se jim tak skejty, nejen, že budou akorát natahovat v budoucnu ruce po dalších a dalších skejtech, ale nic to nevyřeší
Tom
06.04.2009 v 15:52:02
je to super fakt výborný, ale prvně bych vyřešil to aby se aspon trošku příbližili celosvětové kulturní urovni.. aby měli kde bydlet co jíst atd... a až pak bych řešil skejty... ale je to super to jo...:)
host
06.04.2009 v 15:47:50
ok, par deti (a take darcu) bude mit radost, to nepochybne, otazkou zustava, zda timto spusteny (vytvoreny) syndrom natazene ruky, ktery tam proste bude nezpusobi v zaveru vic skody nez uzitku. Oni proste BUDOU ocekavat, ze jim tam ty skejty budou proudit zadarmo do nekonecna... Ja myslim, ze cela Afrika si navykla jen dostavat a to proste nikam nevede....dokud to nepochopime muzeme posilat zadarmo co chceme...predstavte si SEBE jak neco dostavate zadarmo, zadarmo a zadarmo, nakonec budete jen sedet a cekat na pomoc (ktera vsak v budoucnu nemusi prijit) - to je nejvetsi riziko
david
06.04.2009 v 15:32:56
globalne urcite ne... ale nekomu to udela radost a pomuze to a to je dobra vec... nicmene globalne to nechci ani resit je tam hodne veci jako krestanstvi co tam prineslo nemoci, zabrali urodnou pudu atd... i pristup samotny afriky BLABLBALBALBAALBALABLBLA... nevidim ale duvod proc neposlat skate veci a zlepsit skatepark i kdyby to melo pomoct par detem... to je super vec...
host
06.04.2009 v 15:14:18
s tou "nataženou rukou" je to tak, že když do země, kde nemají co jíst a kde nejsou schopni téměř ani přežívat (neříkám, že jejich vinou) dovezeš zdarma cokoliv (jídlo nebo třeba zrovna ty skejty) vznikne syndrom "natažené ruky", protože to budou očekávat od tebe do budoucna stále znovu a znovu, pokud se nenajde systémové řešení na globální úrovni tak takové vožení věcí zdarma do Afriky prostě NIC neřeší, opravdu vůbec nic.
david
06.04.2009 v 15:10:47
kdyz te nekdo vytahne z rybnika kdyz se zrovan topis,tak tim taky cesky republice nepomuze:)) ale tobe jo... a ty budes rad,stejne tak jako treba i to jedno detsko... a i kdyby melo krasnej jeden den navic tak porad je to super... nejsma horuda masa,sme lidi a kazda pomoc i jednomu cloveku je super vec... nejde o to zachranit afriku...
host
06.04.2009 v 14:28:07
problém Afriky je úplně někde jinde, žádné humanitární (ani skejtové) pomoci do dnešního dne nic nespravily (pouze na chvíli poskytly "záplatu") ani tato skejtová-humanitární akce nic nespravý, bohužel...btw, nácek nejsem
host
06.04.2009 v 14:21:21
vole co to meles ty debilku si nakej nacek ne? si na to maj videlat ty mali detska ? co to meles o natahování rukou
host
06.04.2009 v 13:52:06
pomoc zadarmo Africe je k ničemu, akorát je to učí natahovat ruce a nic nedělat, nemluve o tom, kde (v čích rukou?) většina všech pomocí stejně skončí....
Lang
06.04.2009 v 13:22:34
Uvítáme především finanční pomoc, ale chceme dát šanci pomoct i materiálně. S materiální pomoci vybereme ty nejlepší kousky, které pošleme a zbytek zpeněžíme. viz článek
david
06.04.2009 v 12:27:40
kdyz si prectete http://www.ugandaskateboardunion.org/donate.html
tak je tam napsano ze nezadaj o zadny material - skaty,boty ani hardware ale ze potrebujou pouze penize... je moc pekny delat zbirku ale asi ji ani neprijmou vzhledem k sponzoringu od adio a birdhouse.. co potrebuji sou penize... aspon podle webu... nechci prudit jenom chci upozornit at radsi ta pomoc smeruje spravnym smerem... dik
david
06.04.2009 v 12:22:01
chtel sem se zeptat na officialnim webu byla prosba at se neposilaj boty.. ze jich maj az moc od adio... a ted je tady vyzva o posilani bot.. jak to tedy je? diky..
host
06.04.2009 v 11:44:59
tak neni nikde psano ze se toho u nas nemuzou zucastnit velke firmy
NO WAR
06.04.2009 v 11:43:23
TOHLE SE CENI, ALE MELY BY TO DELAT SPIS VELKE FIRMY KTERE MAJI MILIOARDOVE ZISKY S PRODEJE SKATE HARDWARU



